"Techno & RockNRoll" – ריאיון עם כפיר ורום גוב מSeek Irony

1390480_10151808523689064_797353010_n

צולם ע"י לירון לנגר

מכירים את הלהקות האלה שאתם שומעים את השירים שלהם ואתם חושבים לעצמכם "יואו אני מכיר את השיר הזה.. זה משהו של לימפ..פו..רייג'..גרין…", וזה נמשך הרבה זמן. נראה לי שאם יוטיוב לא היה מספר לי שמדובר בסיק איירוני אז כנראה הייתי מגיע גם ל30 סקנדס טו מארס באיזה שהוא שלב.
סיק איירוני קיימים כבר לא פחות מ14 שנה ועבדו והקליטו מעל 100 שירים וכל הראיות מצביעות על כך שהם ללא ספק  הלהקה הישראלית שהכי קרובה להצלחה בחו"ל(החלום של כל להקה ישראלית). את השנה האחרונה הם בילו בטקסס, בארץ ההצלחה המוזיקלית שזו כמובן אמריקה. אחרי 14 שנים של המתנה, הלהקה משחררת באפריל את אלבום בכורה שיקרא
Tech&Roll (כן כן כמו השיר) ויכלול 12 שירים מכל תקופותיה. אז הזמנו לכאן את האחים רום וכפיר גוב כדי לדבר על השנה בטקסס,ה14 שנים האחרונות,משפחה,הנגנים החדשים בלהקה,קאנטרי,פנטרה,מחווה שנתית לשלמה ארצי,אוסטרליה,הודו,האלבום הזה וכמו שאתם מכירים אותנו גם על האלבום הבא..
והכול לריאיון של טכנו ורוקנרול.

(מרואיינים: כפיר ורום גוב)
(מראיין: מתן Shouter יניב)

שלום לכם שם בטקסס,
אתם עוד מדברים עברית כן?

כפיר: (חח צוחק) מכירים מילה או שתיים

רום: אני לאט לאט שוכח, מזל שיש הורים שמתקשרים כל יום.

כמה טוב שיש משפחה

רום: לגמרי, יש לנו גם אחות שגרה ביוסטון אז אנחנו לא לגמרי לבד.
בסך הכל נהדר לנו פה, התמקמנו, בנינו את האולפן שלנו כבר, ומתחילים להופיע לא מעט.

מה היה לכם הקושי המרכזי במעבר הזה לטקסס?

כפיר: התחלה חדשה במקום חדש וכל הקשיים שכל משפחה הייתה צריכה להתמודד איתם בהגירה למקום חדש רק שמבחינתנו זה היה אתחול מחדש לגמרי גם של הקריירות שלנו.

רום: אני חושב שהעובדה שהגענו לעיר חדשה לגמרי בשבילינו.
לא הכרנו אף אחד. לא ממש ידענו איך העיר מתפקדת. גם היינו צריכים למצוא נגנים חדשים מקומיים שייקחו חלק מלא בלהקה
.
אבל לאט לאט דברים התחילו להסתדר
.

אתם חושבים שהמעבר הזה לחו"ל השפיע באיזה שהוא מקום על השירים או בכלל עליכם כלהקה?

רום: ואו המון..
נתחיל בלהקה-

שני חבר'ה בלהקה שהיו איתנו עשר שנים לא עברו איתנו. זה לא פשוט להתחיל מחדש עם אנשים חדשים. שלא לדבר על זה שהם כמו משפחה,אני מדבר על ערן ויואב. המעבר הזה הוא מעבר מאד רציני, זה ממש להעתיק חיים חדשים. לא כל אחד יכול לעשות את זה וגם מעוניין לעשות את זה
.
בנוסף- דניאל עבר איתנו אבל לא ממש התאקלם פה אז החליט לחזור לישראל. אז מבחינת כפיר ואני זה ממש להתחיל את הלהקה מחדש כמעט. יש לנו הרבה נסיון והמון חומר מוקלט אבל זה ממש להתחיל הכל מחדש
.
מבחינת המוזיקה-
החוויה השפיע על החומר שאנחנו כותבים. המוזיקה פה משפיעה עלינו. העובדה שאנחנו שומעים מלא רדיו אמריקאי השפיעה על המוזיקה שלנו
.

כפיר: מצאנו חברי להקה חדשים שהצטרפו – אלכס גיטריסט מטורף שכבר היה מועמד פעמיים לגראמי פה וניגן כנגן שכיר עם ליידי גאגא ואנתרקס. בקרוב גם נודיע מי יחליף את דניאל על הבס.
בוא נאמר שהמעבר הזה והקשיים הציבו אותנו מול הרבה אתגרים ואנחנו מתמודדים איתם יפה וממשיכים לדחוף קדימה

"ואו באמת כבר 14 שנה?" - כפיר גוב צולם ע"י לירון לנגר

"ואו באמת כבר 14 שנה?" – כפיר גוב
צולם ע"י לירון לנגר

הייתה לי שאלה לגבי ההצטרפות שלהם ללהקה אבל עניתם לי אז עזבו.
הודעתם לאחרונה בדרמטיות שאחרי 14 שנה אתם משחררים אלבום, תוכלו לספר לי קצת עליו?

כפיר: ואו באמת 14 שנה?

הזמן טס מה? (חח צוחק)

כפיר: כן(חח צוחק), האלבום מוכן ומתוכנן לצאת בחודש הבא.
הסיבה העיקרית שבגללה לא הוצאנו אלבום רשמי עד היום היא פשוט כי לא היה היגיון להוציא אלבום כשאנחנו בארץ. המטרה שלנו לא מעולם לא הייתה להישאר בארץ, וכל הזמן היינו עסוקים בלהבין איך להוציא לפועל את המעבר.
עכשיו כשאנחנו פה ויכולים לתמוך בו עם הופעות, וקידום רדיו ותקשורת בכל ארה"ב, השוק שבאמת הכי מתאים לנו מבחינה מוזיקלית, אנחנו מוכנים להוציא אלבום מגובש שכולנו מרגישים שבאמת מייצג את סיק איירוני בצורה הכי עדכנית ונכונה.

רום: בעיקרון החומר שיש באלבום הוקלט לאורך שנים. כתבנו כל כך הרבה חומר בשנים האחרונות. ועכשיו אנחנו מרגישים שאנחנו יכולים להתפוצץ איתו. אנחנו מרגישים שזה מי שאנחנו והוא מייצג את מה שיש לנו לומר כלהקה. עכשיו כל מה שנותר זה פשוט לעוף עם זה.

כפיר: זה שלא כתבנו והקלטנו חומרים כל ה14 שנה.
להיפך, כתבנו והקלטנו כמאה שירים אולי… אבל זה היה תהליך גיבוש להקתי שהוביל אותנו לאיפה שאנחנו נמצאים היום שתוך כדי התהליך הזה התפתחנו כיוצרים/כותבים, כמוזיקאים, כנגנים מקצועניים, כמפיקים באולפן.

מה לדעתכם היה האירוע\הדבר שהכי השפיע על האלבום הזה מבין כל ה14 שנים האלו?

רום:שאלה קשה (חח צוחק)
אני חושב שזה בעיקר היה כשחזרנו לארץ והמנהלת האמריקאית של הלהקה פשוט דחפה אותנו לכתוב מלא חומר. פשוט דרשה מאיתנו 10 שירים בחודשיים. ונכנסנו ממש חזק לתהליך כתיבה מטורף שגלינו בגללו שהתהליך של כתיבה הוא תהליך מדהים. השירים הראשונים שכתבנו בתחילת התהליך היו הרבה פחות טובים מהשירים שכתבנו בהמשך התהליך. היו שירים שנכתבו בהתחלה ונכנסו לאלבום, אבל הם שונו מבחינת העיבוד והסאונד שלהם. אבל עצם העובדה שישבו עלינו חזק לכתוב זה מה שגיבש אותנו מבחינת האומנות שלנו והיצירה. אז האירוע  הוא התקופה ההיא של כמה חודשים שבוא גלינו דבר או שניים על עצמינו כלהקה.

כפיר: אני לא חושב שזה אירוע כזה או אחר שהשפיע במיוחד, זה יותר פשוט תהליך של הרבה אירועים שהובילו אותנו לאן שאנחנו נמצאים היום. אם זה מהטור הראשון שלנו בארה"ב שפתח לנו את הדלת הראשונה פה, ועד הקלטת האלבום עם סילביה מאסי שהחלטנו לגנוז כי הבנו שאנחנו לא מוכנים עדיין להתחרות פה עם הטובים ביותר, מה שהוביל אותנו להכיר את המנהלת שלנו בארה"ב בהמשך, מה שהוביל לסינגל everything we are, ואז דניאל ואני פותחים את אולפני "כאוס" בארץ ומתמקצעים כמפיקים באולפן ומפיקים חצי מהסצנה בארץ ואז נהיינו ראויים בגלל כל העבודות שעשינו לקבל ויזות מיוחדות לארה"ב ולעכשיו שאנחנו פה.
רום גם התמקצע בעבודות שלו עם אומנים רבים. זה תהליך ארוך של גדילה.

"זמן פנוי צריך לנצל בלנגן עם כל הלהקות והאמנים המדהימים שיש בארץ" - רום גוב צולם ע"י קטיה מליקוב

"זמן פנוי צריך לנצל בלנגן עם כל הלהקות והאמנים המדהימים שיש בארץ" – רום גוב
צולם ע"י קטיה מליקוב

שמעתי באמת שהיה לו יותר מדי זמן פנוי כשהוא היה בארץ.

רום: (חח צוחק) לי?

זה מה שאמרת בריאיון הקודם אחי.
או שאני אמרתי לך.

רום: שמע. זמן פנוי צריך לנצל בלנגן עם כל הלהקות והאמנים המדהימים שיש בארץ.

כפיר: (חח צוחק) גם כאן אחרי שנה זה כבר מתחיל להיות ככה.
רום, עם כמה אתה מנגן כבר? כבר מנגן עם איזה 10 אומנים פה? אני לא עוקב
.

אני מבין שהתמקמתם שם ממש טוב.

רום:כשלא עשיתי את זה כתבתי מוזיקה עם סיק איירוני. בסופו של דבר עזבתי הכל כדי לעשות את זה. לקחת את הלהקה הזאת הכי רחוק שאפשר. בשביל זה באנו לפה, אנחנו ממוקדים בזה. כפיר ואני עושים דברים נוספים כמובן. הוא מפיק כבר כמה פרויקטים.

כפיר: יום שישי האחרון הייתה הופעה של סיק איירוני בעיר סטודנטים שקוראים לה סאן מרקוס, יום שבת הוא הופיע בדאלאס עם אומן קאנטרי ואתמול עשה הופעה עם אומן אחר שנשמע כמו ג'ון מאייר.

קאנטרי??

כפיר: אההה.. רום חולה על קאנטרי..
במיוחד על בחורות קאנטרי

רום: לא מכחיש! לא סתם עברנו לטקסס.

כפיר: טקסס זו מדינה פי 20 וכמה מישראל ואנחנו גרים בבירה של טקסס, אוסטין.

"בשביל זה נולדנו" - רום גוב

"בשביל זה נולדנו" – רום גוב

רום: כל הדרום, אבל יש פה המון דברים נוספים. אין סוף למוזיקה שאתה נחשף אליה והאנשים פה מאד פתוחים ונהנים ממזיקה. רוק זה חלק בלתי נפרד ממה שקורה פה.
דיבור שקיים עם האנשים, הקהל, פשוט מדהים. חוויה שמעוררת השראה בטירוף. בשביל זה נולדנו
.

כפיר: אחרי הכל טקסס זה פנתרה.
פנתרה פה זה כמו שלמה ארצי בארץ.

רגע אז בטקסס יש מחווה שנתית לשלמה ארצי?

רום: (חח צוחק) זה יכול להיות אדיר! נתת לי רעיון לפרויקט הבא שלי.

יש לי שאלה מאוד אישית שרציתי לשאול

כפיר: יאללה שוט!

לאן לעזאזל נעלם מן האלבום My Psycho Fairytale?!

רום: אתה יודע שזה השיר שאני הכי פחות אוהב שלנו?

אתה יודע שזה השיר שאני הכי אוהב שלכם ומחקתם אותו?

רום: אבל הוא קיים ואנשים נורא אוהבים אותו אז אני הפסדתי במלחמה הזאת. אבל אני יכול להגיד לך כבר עכשיו- הוא לא יהיה באלבום הקרוב לצערי או לשמחתי.
אבל הוא מוקלט וגמור, אז הוא בטוח יהיה באלבום הבא.

מה אתה אומר כפיר? אגב- זה אחד השירים האהובים על כפיר.

תזכרו שזו הבטחה..

כפיר: הוא לא אהוב עליי… אבל זה נכון שהוא שיר להיטי שאנשים יאהבו שזה אולי מוזר שאנחנו דווקא בוחרים לא להכניס אותו לאלבום הנוכחי. אבל הוא הרגיש לכולנו קצת תלוש משאר האלבום אז החלטנו לדחות אותו לאלבום הבא.

אז זו הבטחה?

רום: אני לא יודע אם אני יכול להבטיח ולהתחייב. אי אפשר לדעת איפה נהיה עוד שנתיים כשנוציא את האלבום הבא. אבל יש לי הרגשה טובה שהוא יכנס. הוא בטוח ייצא בשלב כזה או אחר, אולי הוא ייצא בתור סינגל בודד, יש הרבה דברים להוציא אותו.

כפיר: אני מניח שהחשש שלנו היה שבאלבום הראשון חשוב לנו להדגיש מה זה סיק איירוני, ומכיוון שהוא שיר יותר פופי, יש לנו חשש שאנשים שיחשפו אליו ראשון יקבלו את הרושם הלא נכון לגבי מי אנחנו. באלבום שני זה כבר נתפס קצת אחרת.

יש איזה שיר או שניים סך הכול שאתם ממש מצטערים שהוא לא באלבום?

רום: כמובן שיש. אבל אנחנו יודעים שיש לנו עוד הרבה אלבומים לפנינו והשירים לא הולכים לשום מקום. אני חושב שהיינו רוצים לנגן את השירים האלה גם בהופעות לפני לראות איך הקהל מגיב אליהם.

כפיר: זה מוזר, לפעמים שירים מסוימים נשמעים ממש טוב בהקלטה ואז בהופעה אין להם את אותה עוצמה וההיפך.
אנחנו אוהבים לעשות ניסויים ולראות איך זה מתבטא.

שם האלבום הוא בעצם Tech N Roll שזה סך הכול אולי הלהיט הגדול ביותר שלכם, למה בחרתם בו כשיר הנושא?

רום: האמת- בגלל שהכותרת מייצגת את מי שאנחנו.
אני חושב שאנשים מזהים את הלהקה בגלל השיר הזה, אבל זה בעיקר כי אנחנו מרגישים שזה מייצג את מי שאנחנו ואת המוזיקה שלנו. אז זה ממש מסכם את האלבום.

כפיר: Techno & RockNRoll.
זה לאו דווקא ה"שיר" של האלבום הזה בכלל, הכותרת מייצגת את אותנו ואת מהות המוזיקה בעינינו

קצת לפני סיום יש לי 2 שאלות מאוד מיוחדות שרציתי לשאול אתכם.

רום: לך על זה.

אתם מאוד אוהבים לפתוך דף חדש בארץ אחרת, אתם חשבתם פעם לפתוח דף חדש בהודו או באוסטרליה?

כפיר: (חחח צוחק)
הודו בטוח לא. אוסטרליה נשמח לבוא ולהופיע ולטייל.

רום: ולגלוש! זה מה שצריך לעשות באוסטרליה
הודו.. לא יודע, לא הקטע שלי. יהיה מגניב לבקר ולהופיע.

כפיר: סתם… אין לנו תוכניות למעברים נוספים.

"החכמה היא ללמוד מהם, לתקן ולהמשיך לדחוף קדימה" - כפיר גוב

"החכמה היא ללמוד מהם, לתקן ולהמשיך לדחוף קדימה" – כפיר גוב

בוא נגיד אם הייתם עושים את זה, היה משהו שהייתם עושים אחרת?

כפיר: אממ לא, לא נראה לי. אני האמת לא מאמין בחרטה באופן כללי, דברים קורים כמו שהם אמורים לקרות מסיבות שונות. בסה"כ אנחנו מרוצים מהמעבר והדרך שעשינו. כל הזמן רוצים ושואפים להתקדם יותר מהר אבל זה תהליך טבעי של הדברים.
אי אפשר לעשות מהלכים גדולים בחיים ללא טעויות. החכמה היא ללמוד מהם, לתקן ולהמשיך לדחוף קדימה.

רום: מממ.. המעבר עדיין טרי. אפילו לא עברה שנה. אז קשה לדעת אם היינו עושים משהו אחרת. אנחנו עדיין בתחילתו של התהליך. אנחנו אוכל לענות על השאלה הזאת בצורה טובה יותר עוד שלוש שנים. זה תהליך וזה דורש סבלנות. תזכור לשאול אותנו את זה עוד שלוש שנים.

בוא נשאל אתכם משהו שיש בו קצת קצת דמיון לשאלה הקודמת- איפה סיק איירוני תהיה בעוד 6 שנים כשימלאו לה 20 שנה?

רום: וואו.. לא יודע. אני מקווה שנהיה עסק מצליח ויציב. זה כל מה שאני מאחל לנו. אני מקווה שנמשיך לכתוב, ליצור, להופיע ושיהיו מספיק אנשים בעולם שירצו לשמוע את מה שיש לנו לומר. אנחנו לא אנשים שמחפשים תהילה ופרסום, אנחנו רק רוצים לעשות מוזיקה לחיות בכבוד מזה.
6 שנים זה מלא זמן בארצות הברית, אפשר להגיע מאד רחוק עם נעבוד קשה ונמשיך לדחוף קדימה. מבחינתנו הכיף האמיתי זאת העבודה הקשה, התהליך עצמו. לא יודע מה יהיה עוד 6 שנים אבל אני יכול להבטיח שאנחנו נהנה מכל רגע ב6 שנים שיעברו, זה כל מה שחשוב לנו
.

כפיר: השאיפה היא להיות עם 4 – 5 אלבומים מאחורינו ועם הופעות מסביב לעולם…
אם נחיה בכבוד ממוזיקה ונשיג 10% מתוך זה נהיה מאד מרוצים. הכי חשוב זה לזכור גם להנות מהתהליך והדרך, נושא שאני מנסה לזכור יום יום.

טוב תשמעו חברים נהנתי ממש מהריאיון אני מאחל לכם את כל ההצלחה שביקום ואל תרימו ידיים! כי אין מה לעשות אתם הלהקה הישראלית שהכי קרובה להצלחה אמריקאית ואם אני מגד עתידות טוב אז אני אומר שאתם כמעט ושם.
שאלה אחרונה כמובן- יש לכם מסר למעריצים? (הישראלים+האמריקאיים)

רום: אתם הסיבה שאנחנו עושים את זה. תודה רבה! אין דבר יותר כיף בעולם הזה מאשר לשמוע את התגובות של המעריצים.. תמשיכו לשלוח לנו הודעות ולהיות איתנו בקשר. אנחנו הכי מעריכים בעולם שאתם קיימים והלוואי שזה לא יגמר ! Rock on!!

כפיר: רום סיכם את זה מדהים, אין לי מה להוסיף מחכים לפגוש את כולכם בהופעות.

(לא לשכוח) דברים ברשת:

Tech N Roll –
http://www.youtube.com/watch?v=oKWoRoVfUAM

Low (וידיאו רשמי מתוך הופעה)-
http://www.youtube.com/watch?v=-O0fIkYEV_s

My Generation(מתוך חזרה)-
http://www.youtube.com/watch?v=nRrLYlLpoNw

עמוד הפייסבוק של הלהקה-
http://www.facebook.com/SeekIrony?fref=ts

אתר הלהקה-
http://www.seekirony.com/

(אם יש לכם תמונה ששכחנו לתת לה קרדיט, אנחנו מתנצלים ואתם מוזמנים לשלוח לנו הודעה שנשנה)

905262_10152065327134064_1699702147_o

קטגוריות: ראיונות וכתבות | תגים: , , | השארת תגובה

ניווט ברשומות

כתיבת תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International