"המחסור במטאל מדרדר את העולם" – ראיון עם מנהלי Die For Metal

dan3כן כן בלה בלה זו לא להקה ולא חברת הפקות ולא פח זבל. אם אתה קורא את השורות האלה, אז כנראה שאו אתה או רוב חבריך נמצאים בקבוצת Die For Metal. מה שמיוחד בקבוצה הזו היא שהצליחה לאגד ולפתח קהילה כל כך מגוונת מכל הבחינות. ניתן לראות שם בתגובות ילדים בני 12 שרק התחילו לשמוע מטאליקה, סבים וסבתות שמנסים להשמיע קצת בלאק סאבת' בקבוצה, עד שאפילו חברים מלהקות גדולות כמו אורפנד לנד ודזרט הגיעו לדיונים בקבוצה. עם הרבה כבוד לסצנה, המון דיונים וויכוחים, ואינסוף מפגשים(או שהיה חמישה..לא זוכר), הקבוצה הפכה לסוג של בית של המטאל הישראלי.
בחרתי לעשות עכשיו את הראיון הזה בתור הראיון האחרון של שאווטר מיוזיק, נכון לעכשיו, מסיבה פשוטה מאוד והיא שאני תמיד אהבתי ותמיד האמנתי בקהל ובסצנה, ואני מאמין ש
Die For Metal זה העתיד של הסצנה. אחרי שנסגור את שאווטר מיוזיק אז האתר הבא או הדרך הבאה שייתנו מקום לסצנה תבוא לדעתי מDie For Metal.

(מרואיינים: עופר משיח, דן גולוב)
(מראיין: מתן Shouter יניב)

שלום לדן ועופר
תוכלו לספר למי שקם עכשיו מקומה של 10 שנים על הקבוצה של DFM?

עופר: תתחיל דן.
דן: אז ככה,
DFM היא קבוצה שמאחדת את רוב המטאליסטים בארץ, מפגישה ביניהם כמה פעמים בשנה ועוד קבוצה נהדרת בפייסבוק.

לפי איך שאתם רואים את המצב, איך לדעתכם הקבוצה הזו השפיעה על הסצנה?

דן: המון אנשים הכירו אחד את השני, קבעו ללכת להופעות וכו'.
עופר:
למען האמת, בתור איש משפחה וקריירה אני פחות מעורה בסצנה. אני על תקן של חובב מטאל שרוצה להרביץ קצת תורה בחבר'ה צעירים. אני כמובן פוגש לא מעט חבר'ה מהקבוצה כשאני מגיע להופעות.

dan2

"יש שם כאלה בני 13 וכאלה בני 80" – דן גולוב

מה אתם הכי אוהבים בקבוצה הזו?

דן: את סוגי הגילאים השונים יש שם כאלה בני 13 וכאלה בני 80 (חח צוחק), אבל הבנתם.

עופר: בתור מטאליסט 30 שנה, נחשפתי לגיוון ולטרנדים עכשוויים שלא הייתי נחשף אליהם אלמלא היו כאן הרבה צעירים. זה לא בהכרח דבר טוב בעיניי כי יש לא מעט דברים שאני לא אוהב במטאל המודרני יותר, אבל בהחלט יש דברים שכן.

אה, וגם פגשתי את דן שהוא אחלה גבר.

דן: ועופר בכינויו "אבא מטאל".

ועם זה כולם הרי מסכימים.

כולם: כן
יש לי שאלה דומה, האם יש משהו שהייתם רוצים דווקא לשנות בקבוצה? ובבקשה תגידו לשנות את השם.. בבקשה אני מת לסקופ…

דן: אמממ פחות אנשים שיוצאים על סגנונות שהם לא אוהבים.

עופר: ליצור קהילה של ממש ולא רק וירטואלית.
היכן שיהיו מטאליסטים יהיו ויכוחים על ז'אנרים, זה בלתי נמנע.

דן: עם קשוח.

ofer1

"מטאליסטים הם אנשים דעתנים"- עופר משיח

עופר: מטאליסטים הם אנשים דעתנים.

לטוב ולרע.

ומגניבים

עופר: אני דווקא מכיר גם מטאליסטים מאוד יבשים.

דן: מגניבים? זה נחשב שאני רואה בובספוג עד היום?

עופר: אני ממש לא רואה בעצמי "מגניב". אבל זה אנשים אחרים יעידו עליי.

דן: כבר ציינתי "אבא מטאל".

עופר: הדבר היחיד שמגניב את החבר'ה הצעירים זה העובדה שאני אבא לילדים וחציתי את גיל הארבעים, ולמרות זאת שומר על גחלת המטאל.

בואו נעשה סדר, אבא מטאל זה מגניב, בובספוג זה הכי מגניב ואני אומר את זה ואני צודק כי אני מטאליסט ואיש דעתן.

דן: גם שומר על קרחת המטאל

עופר: בינגו.
השיער שלי בתחרות עם מפלס הכינרת.

בעצם ממה שאתם רואים בקבוצה ובכלל, מה דעתכם על הקהל והסצנה בימים אלו?

דן: הסצנה היא מאוד מגובשת וטובה אני מאוד אוהב אותה.
המטאל בישראל מעולה. כאחד שהולך קבוע להופעות, המטאל פה בארץ כמעט אף פעם לא אכזב אותי. אולי חוץ מכמה פעמים בודדות עד אז אמשיך לבוא להופעות מקומיות וליהנות.

עופר: תראה, ריבוי הלהקות בארץ מפתיע בהתחשב בגודל האוכלוסיה ובמיקום הגיאוגרפי של המדינה, שאין לה ממש יסודות מטאל או אפילו רוק לצורך העניין. אני באופן אישי אוהב רק קומץ להקות ולא מתחבר לרוב הדברים שנעשים בארץ, ולא בגלל שהן לא איכותיות. הן טובות במה שהן עושות, אבל זה פשוט לא הטעם שלי. להופעות מקומיות אני כמעט לא מגיע, אם כי לאחרונה הייתי בסבטרניאן מסקרייד ובאינפי. את ההשקה של אדלום אני לא מתכוון לפספס, לכשתגיע. באלה שהייתי בהחלט נהניתי.

וכאן נפנה לאדלום בשאלה מתי היא תגיע.

דן: מקווה שבקרוב מאוד. אחת הלהקות הטובות שיש פה.

עופר: הם "עובדים על זה" יותר מדי זמן. מאז סבסטנס פור גוד לא היה דום כזה בארץ.

dan1

"למה שהקבוצה שלנו תהיה בעלת המספר הגבוה ביותר?" דן גולוב

כמו שבעצם נראה לי שדי השתמע מהראיון הזה, הקבוצה הזו באמת נהפכה להרבה יותר מסתם קבוצה בפייסבוק אלא ממש לפורום כזה שמוביל חלק ענק של מטאליסטים בארץ. חשבתם שזה יגיע לכזה דבר כשהקבוצה נפתחה?

דן: כאחד שהקים תקבוצה בחיים לא.

עופר: זה נכון. לפחות עבור הצעירים שביניהם, שעדיין מחפשים ומנסים לגבש טעם מוזיקלי. אני די מופתע לאן שזה הגיע, אם כי לא מאוד. זו הייתה נראית לי התפתחות טבעית.

דן: כפי שאי אפשר לראות בעידן של עכשיו יש מלא קבוצות אז למה שהקבוצה שלנו תהיה בעלת המספר הגבוה ביותר?

עופר: תראה, מתן. כשדן הקים את הקבוצה היה לו חזון מסוים, לא סתם ליצור פורום עבור מטאליסטים בפייסבוק. ניהול של הקבוצה זה לא רק לאשר מצטרפים חדשים, אלא להסעיר מעט את המוחות של החברים בה, לגרום להם לחשוב, להשתתף, להתעמק, להיפגש פיזית. כך שנוצרה קהילה של ממש.

דן: אגב הקבוצה נפתחה בהתחלה בשם "מטאליסט ממליץ למטאליסט".

עופר: בסך הכול, המכנה המשותף של מטאל הוא חזק מאוד וזה ממש לא מוזר בעיניי להגיע להופעה ולהתרועע עם חבר'ה שעדיין לא סיימו תיכון. הרעיון הוא באמת ליצור בית לסצנה המקומית שמאגד בתוכו את כל ההיבטים של הסצנה. בין אם זה פרסום הופעות, השקות, דרכים להגיע להופעות, ירידי מוזיקה וכו'.  אני עדיין לא ויתרתי על הרעיון של לעשות חולצה עם לוגו של הקבוצה.

דן: וכמובן יש עוד המון רעיינות להמשך הדרך והדרך עוד ארוכה ומפותלת

עופר: בנוסף, אני מנסה, כך אני מקווה לפחות, לתת חינוך של יסודות במטאל. אני משתדל להכיר לחבר'ה צעירים את הלהקות שהן "אבות המזון" של המטאל. זה מוזר בעיניי שמישהו יודע את כל המילים לשירים של LOG אבל מעולם לא שמע את Sad Wings of Destiny של ג'ודס פריסט. משום מה המטאליסטים בארץ נוטים לז'אנרים הקיצוניים יותר.

שבתור אוהד ג'ודס אני חייב לומר שזה ממש עצוב.

עופר: בהחלט.
דן: ואני אוהד ראמשטיין

טוב ראמשטיין הם המלכים.

עופר: בעיניי זה אלבום המטאל הטוב ביותר שנעשה אי פעם. יש לי הרבה הסברים לזה. אבל זה לפעם אחרת.

תשתפו אותי, מה הויז'ן שלכם לגבי המשך הדרך של הקבוצה?

דן: לפתח אותה יותר להגיע ל3000 איש מתקרבים בצעדי ענק להפוך לסמל הרשמי של המטאל בארץ. גם את החומוס של השכן, הלהקה שלי (חח צוחק).

עופר: אני בעיקרון משמש יותר כ"אב רוחני" של הקבוצה. אני משתדל להעלות רעיונות שונים אבל אני פחות איש ביצוע בשטח מפאת קוצר זמן ועודף חיי משפחה. דן ואופק הם האנשים שפועלים יותר בשטח.

השאלה הבאה היא אגב מאוד חשובה בשבילי.

דן: סבבה.

אני לא יודע כמה ידעתם אבל השבוע שאווטר מיוזיק סוגר את שעריו. לומר את האמת מאוד הייתי רוצה שיקומו עוד אנשים כמוני וכמוכם שיבואו לעשות אשכרה שינוי ולתת פרגון לז'אנרים האלו בארץ.
איך אתם חושבים שזה יכול לקרות?

דן: ללכת איתם להופעות לדבר איתם לתת להם לרכוש ידע על הסצינה בארץ. האמת היא שאני רוצה לפתח את הקבוצה גם למקום הזה. אני רוצה להתחיל לעודד אנשים לבצע סקירות על אלבומים והופעות ולפרסם אותם ב'פתקים' בקבוצה בתור התחלה. כך שהקבוצה גם תהפוך למעין מגזין שיתופי.

עופר: לי אין כל כך את הזמן והגישה להיות מעורב בסצנה מצד הלהקות וההפקות, אני משאיר את זה לדור הצעיר והנמרץ יותר.

דן: אני והאדמין השני אופק כבר הפקנו כ3 ערבים מאוד מוצלחים לטעמי.

עופר: ערבי מוצלח זה ערבי מת (חח צוחק)

דן: "ערבי גבר זה ערבי בקבר" (חח צוחק)

וגזענות זה בשאווטר מיוזיק

עופר: אני ממוצא בולגרי. אני נטול גזע.

אוקי חברים. תשמעו היה לי מאוד כיף לדבר אתכם ואני מאחל לכם ולכולנו בDFM המון המון בהצלחה, אני באמת חושב שהקבוצה הזו יכולה ליצור שינוי משמעותי ולכן בחרתי בזה להיות הראיון הרגיל האחרון באתר.

עופר: סבבה. למה סוגרים אותו, דרך אגב?

דן: תודה רבה.

ofer2

"ממתי למטאליסטים יש אגו?" – עופר משיח

בעיות אגו וכל מיני דברים שקשורים למנהל האידיוט שלנו.

עופר: ממתי למטאליסטים יש אגו?

בטח שיש אגו, קירק ממטאליקה המציא אותו.

דן: נוטה להסכים עם מתן.

עופר: אני לא מכיר את המנהל אז אני מנוע מלהגיב.

תאמין לי שלא פספסת

עופר: נו שוין

אגב יש לי שאלה אחת אחרונה בשבילכם

דן: כה.
עופר: כולי מקלדת.

יש לכם מסר למעריצים?

עופר: כן, חבר'ה אל תחיו בסרט. מטאל זו רק מוזיקה.

דן: אממ אני רגע לפני כניסה לצבא אז אתגעגע לכל המפגשים איתכם ואוהב אחת אחת.

עופר: נארגן מפגשים על הנרגילות שלך. יהיה בסדר.

ובגלל זה אומרים בתקשורת שהמטאל מדרדר את הנוער.

דן: בדיוק

עופר: מטאליסטים לוקחים את הדברים קשה. אני חושב שהמחסור במטאל מדרדר את העולם.

(לא לשכוח) קישורים:

רגע, פאק אין להם שירים.. אוקי זה קצת מביך..הי.. טוב נו נשים את Sad Wings of Destiny בשביל ללמד כמה גאונים.

Sad Wings of Destiny-
https://www.youtube.com/watch?v=Xu0z1csRnKQ

Redneck(בשביל שהקיצוניים לא יכעסו עלינו)-
https://www.youtube.com/watch?v=oqdZpxkzNvc

Incarnate Solvent Abuse(בשביל אלה שיגידו מה זה קיצוני?)-
https://www.youtube.com/watch?v=dE5RZuS88mY

Assassin's Fate(בשביל אלה שישאלו למה אין פרגון לישראלי)-
https://www.youtube.com/watch?v=YbJOsb-3Rzk

הקבוצה(בשביל.. האמת לא יודע, סתם לפרסם את הסטטוסים שלכם)-
https://www.facebook.com/groups/die.for.metal.israel/?fref=ts

 

קטגוריות: ראיונות וכתבות | תגים: , | השארת תגובה

ניווט ברשומות

להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

