"בואו נעשה מסיבה בתל אביב" – אלסיו פראדי מAirborn

airbornOpenמוחזקים ע"י האוויר ו מגיעים איירבורן סוף סוף לישראל כחלק מפסטיבל מלודיק אליינז. למי שלא הספיק להכיר, מדובר בלהקת פאוור מטאל וותיקה אשר פועלת מ1995 הישר מאיטליה. הלהקה הספיקה להוציא כבר 4 אלבומים מלאים ומפתיעים ביותר, 2 אלבומי מחווה ואלבום אוסף דמואים אחד. השירים של הלהקה נותנים לך את ההגשה של למה באמת צריך לאהוב פאוור מטאל, וזה לא רק הסאונד האפי והמעצבן של רוב להקות הז'אנר אלא גם הנגיעות בהאבי מטאל המסורתי. כשהגיע השלב שלי לבחור להקה בינלאומית לראיין לקראת המלודיק אליינז לא הייתה לי בכלל התלבטות ובחרתי בAirborn.
אז ישבתי עם אלסיו, גיטריסט וסולן הלהקה, בשביל לדבר איתו על ההופעה בישראל, האלבום האחרון, העבודה על האלבום הבא, איירון מיידן, הקהל הישראלי, הסצנה האיטלקית ו
Airborn האוסטרליים.

(מרואיין- אלסיו פראדי)
(מראיין- מתן Shouter יניב)

הי אלסיו,
מה קורה אתכם בימים אלו?

הי מתן, הכול טוב. אנחנו עושים כמה הקלטות בשביל האלבום הבא שלנו ומתכוננים לכמה הופעות בשבועות הקרובים.

ואו כבר עוד אלבום?

הו כן.. הפעם לא רצינו לתת ל5 שנים לעבור בין האלבומים.

מה אתה יכול לספר לי על האלבום החדש?

הדבר הראשון הוא שזה אלבום מסיבי, אני מתכוון מבחינת אורך. יש לנו מספיק שירים בשביל אלבום כפול. אנחנו נחליט אחר כך אם נעשה שני אלבומים עם החומר או שנעשה אלבום כפול. אני מודה שאני אוהב את הרעיון השני.

האמת היא שזה לא סוד שיש לכם אלבומים די ארוכים. למה לדעתך?

מה אני יכול לעשות? אני כותב כפייתי(חח צוחק).

טוב אני יכול להאמין לזה.
לא יודע אם שמעת אבל בקרוב אתם מגיעים להופעה הראשונה שלכם אי פעם בישראל.

ואנחנו ממש שמחים לבוא לשם. זה משהו שרצינו לעשות הרבה זמן בגלל שאנחנו יודעים שיש לנו מעריצים שם. עכשיו, הודות לחברים שלנו מדזרט וסוויטצ'בלייד אנחנו נהיה שם.

airborn1

"אני מאוד סקרן לגבי הקהל הישראלי" – אלסיו פראדי

איך אתם מתכוננים להופעה?

אנחנו באמצע חזרות בימים האלה, ובנוסף אתה יודע גם הדברים הרגילים- בוקינג, טיסות וכו'. אנחנו נביא איתנו לתל אביב גרסה מיוחדת של הסט לכבוד 20 שנה ללהקה, הרבה דברים של איירבורן קלאסית.

מה אתה שמעת על הקהל הישראלי?

אני מאוד סקרן לגבי הקהל הישראלי. אני יודע שיש לכם סצנת מטאל שגדלת ושהמטאל המלודי הולך חזק שם, וזה מאוד מגניב.

חוץ מישראל, האם יש עוד מקום שאף פעם לא היית בו ואתה ממש היית רוצה להגיע אליו?

יפן כמובן. היפנים במסורת אוהבים פאוור מטאל.

מוזר אני חשבתי שזו ישראל.
בשנה שעברה אתם שחררתם את Dark Future Rising. מה דעתך על האלבום הזה?

אני מאוד אוהב את האלבום הזה. נהנינו מאוד לעשות אותו והוא התקבל מאוד טוב. יכול להיות שזה אחד הטובים שלנו. Dark Future גם חוזר לשורשים שלנו מבחינה סגנונית ואני אוהב את זה. אנחנו נמשיך על הטרנד הזה באלבום הבא. זה למה אני רוצה לעשות אותו כל כך בקרוב.

איך האלבום הבא יהיה שונה מ4 האלבומים האחרים?

זה לא כזה שונה בכללי, אבל זה טיפה יותר מלודי מDark Future Rising. זה  נשמע יותר דומה לאלבום הראשון שלנו, Against The World, אבל עם כמה טוויסטים חדשים וכמה שירים שנשמעים שונה לגמרי מכל מה שעשינו.

למען האמת אתם להקה עם הרבה ניסיון. איך זה השפיע על השירים החדשים?

הנוסחה שלי בשביל אלבום של Airborn היא לעשות מספר קומפקטי של שירים שלא סוטים יותר מדי מהשירים הקלאסיים שלנו על ידי מנגינות ניסיוניות. אני חושב שזה מגיע מהעובדה שיש לנו רקע מוזיקלי מאוד גדול חוץ ממטאל. אנחנו כולנו מנגנים דברים שונים בנקודה כלשהי של החיים שלנו.

"זה חלום של כל מוזיקאי" - אלסיו פראדי

"זה חלום של כל מוזיקאי" – אלסיו פראדי

כמו שאמרתי אתם להקה עם הרבה ניסיון, כלומר אתם קיימים מ1995 ויש לכם המון דברים שעשיתם. מה הדבר שאתה הכי גאה בו?

אני חושב שלכל אחד בלהקה יש את הרגע האהוב עליו. בשבילי זה כנראה לנגן עם Iron Savior. אתה יודע כשאני הייתי בן 20 הם היו הלהקה האהובה עליי ועכשיו הם חברים מאוד טובים. זה חלום של כל מוזיקאי לדעתי, להיות חבר של האיידולים שלך.

טוב זו באמת להקה טובה, אני מסכים.
כמו שאתה יודע אני מגיע מישראל, והאמת היא שאני שומע די הרבה להקות מאיטליה כמוכם וכמו לקונה כויל ועוד די הרבה. אבל תמיד רציתי לדעת איך הולכת סצנת המטאל האיטלקית?

זה מסובך. כלומר, יש הרבה להקות טובות ויש בסיס מעריצים מאוד נאמן למטאל, אבל לא כזה גדול. למען האמת, להקות איטלקיות יותר מוכרות במדינות אחרות. איירון מיידן לדוגמא תמיד היו במקום הראשון במצעדים האיטלקיים. זה קצת מוזר אתה יודע, היית מצפה שהרבה אנשים יגיעו להופעות אבל זו לא המציאות של הדברים.

זה למען האמת תקף לגבי הסצנה הישראלית לפעמים.

בכל מקרה, זה בסדר, אנחנו עדיין עושים כמה הופעות נחמדות עם קהל מאוד נחמד ואני מרגיש מבורך על כך.

לפעמים יש משהו שאני ממש רוצה לדעת- מהו המשמעות של שם הלהקה?

(חח צוחק), כן גם אני לפעמים רוצה לדעת. בדיחות בצד, Airborn אומר להיות מוחזק על ידי האוויר. שזה נחמד, אבל אני בחרתי בזה בגלל הצליל של זה.

ואני לפחות מקווה שלא היה סכסוך ביניכם לבין Airborne האוסטרליים.

כן(חח צוחק), צירוף מקרים מצער אבל אנחנו היינו המקוריים. אני לא חושב שיש לנו בעיה איתם, למען האמת Airborne יודעים שאנחנו קיימים. לפני כמה שנים, אחד מהטכנאים שלהם היה עם קאניבל קורפס בפסטיבל באותו יום שאנחנו ניגנו בו. אז הוא קרא לסולן שלהם בטלפון והם אמרו שהם ירצו בעתיד לנגן איתנו. מי יודע אולי יום זה יקרה.

ואו זה סיפור חדש, אני מקווה שזה באמת יקרה יום אחד.

כן זה יהיה נחמד!

אם אני יכול לומר, לפי דעתי אתם הלהקה הבינלאומית הכי טובה במלודיק אליינס ואחת מלהקות הפאוור הטובות של איטליה.

ואו תודה רבה לך.

אני באמת מאחל לך המון המון בהצלחה ומקווה לראות אתכם משחקים אותה בישראל. יש לי בשבילכם רק עוד שאלה אחת-
יש לכם מסר למעריצים?

אנחנו רצינו לנגן בישראל כבר כל כך הרבה זמן. סוף סוף אנחנו מגיעים, בוא נעשה מסיבה בתל אביב.

(לא לשכוח) קישורים:

Reign Of The Human Race-
https://www.youtube.com/watch?v=XwBjZV65OYQ

Eagle's Gift-
https://www.youtube.com/watch?v=bnld4jBBLg8

אתר הלהקה-
http://www.airbornband.com/

עמוד הלהקה בפייסבוק-
https://www.facebook.com/Airbornband/timeline

דף האירוע של Melodic Alience Festival בפייסבוק-
https://www.facebook.com/events/1875322842692014/

קטגוריות: ראיונות וכתבות | תגים: , , | השארת תגובה

ניווט ברשומות

להשאיר תגובה

בלוג בוורדפרס.קום. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

