"תהיו נאמנים לאמת שלכם" – ראיון עם יגאל רן דואק

igalOpenבכל הנוגע לאומן ששמו יגאל רן דואק כבר הפכתי ממעריץ מכור לחלוטין למוזיקה שלו עד לבן האדם השני הכי לא אובייקטיבי ביקום לגביו. אגב הראשון כנראה יהיה מישהו במשפחה שלו כי אתם יודעים בכל זאת. אולי זה בגלל שאני באמת מחבב את הבן אדם, ואולי זה בגלל שתהרגו ותשחטו אותי אבל אני עדיין לא מסוגל להפסיק לשמוע את השירים שלו במשך יותר מאולי חצי שבוע. למי שלא יצא להכיר אותו אישית, מדובר בבן אדם שכשאתה עובד או אפילו סתם מדבר איתו ,אתה מבין כמה שאתה אפס ולא מבין כלום במוזיקה לעומתו. לא ראיתי הרבה כלים שהוא לא יודע לנגן עליהם מצוין ולא שמעתי מושגים מוזיקליים שהוא לא יודע עליהם. אולי בגלל זה הוא גם הצליח איכשהו למשוך דור שלם של רוק מחתרתי ובאמת לעשות משהו בעברית שעוד ימשוך קהל.
המוזיקה שהוא כותב תמיד היוותה איזה בעיטה בתחת לכל אחד שחי במיינסטרים ותענוג לכל רוקיסט צעיר ומרדני, הי בדיוק כמוני.
אז אני יושב לי איתו בראיון וחושב מה אפשר לשאול?
אז בראיון הזה דיברנו על האלבום החדש, האלבום הבא, והאלבום שאחרי האלבום הבא, והאלבום שאחרי(..סתם), ההרכב החדש, סיכויים למחוות עתידיות, קצת עלי(מה אתם רוצים? ראיון שלי!), וסוף סוף נפתור את החידה של מאיפה ה'רן' בשם 'יגאל רן דואק'.

(מרואיין- יגאל רן דואק)
(מראיין- מתן Shouter יניב)

הי יגאל מה קורה אתך בימים אלו? עדיין עסוק?

כן, מאוד(חח צוחק). עובד על ליין ביגוד משלי, וגם בפתיחה של סטודיו לעריכת וידאו וגם עובד על פרוייקט חדש באנגלית ובנוסף על האלבום השלישי שלי בעברית.

"אני חושב שזה הכי מחמיא לי אנגלית הרבה יותר מעברית" – יגאל רן דואק

באמת רציתי לשאול אותך על הפרויקט באנגלית מה אתה יכול לספר עליו?

שזה נשמע מדהים, באמת אני חושב שזה הכי מחמיא לי אנגלית הרבה יותר מעברית.

יש עוד פרטים?

יצרנו קשר עם אחד הבסיסטים מלהקת המטאל הכי גדולה בעולם שכנראה יקח חלק בפרוייקט. יותר מזה לא יכול לגלות לבינתיים, מצטער.

גם אם אני אבקש יפה?

(חח צוחק) פשוט אסור לי, סוג של הסכם.

סתם סתם צוחק.
בוא נדבר על האלבום החדש שלך שהוא השני טכנית אבל ה20 במספר אם אני לא טועה. מה אתה יכול לספר עליו?

אתה מתכוון ל"השארתי מאחור"?

כן

זה אלבום שמקבץ ביחד תקופה של שנתיים רעות של התמכרויות והמון נפילות אל תוך 11 שירים. בגלל זה בחרתי לקרוא לו השארתי מאחור רציתי לשים את זה מאחורי.

אני אישית מאוד אוהב את האלבום למען האמת ואני די בטוח שגם אתה. יש לך ממנו שיר אחד שאתה הכי גאה בו?

אני חושב שכאוס זה האהוב עלי. נכתב על הבחורה שעליה גם יצרתי את הלוגו של הלהקה.

ואגב אם רצחת אותה אז עדיף לא לספר את זה בריאיון.

לא רצחתי אותה, האמת אנחנו בקשר ממש טוב. הפכה לסוג של החברה הכי טובה שלי. הגרה לגרמניה לפני חצי שנה ומקווה לבקר אותה בקרוב. היא עדיין ותמיד תהיה חלק מאוד חשוב אצלי בחיים.

"ואני אדם שמאוד קשה להוציא אותו מרוצה ממשהו" – יגאל רן דואק

בעצם האלבום הופק ע"י כפיר גוב מסיק איירוני שזה לדעתי ממש מוזר כי זה לא דומה למה שסיק איירוני אי פעם עשו, אשמתך נכון?

חחח כן זו אשמתי. סה"כ כפיר עשה מה שמפיק טוב צריך לעשות, לקח אותי והביא את היכולות שלי לניצול מקסימלי. השאיר אותי מי שאני או אפילו הבליט.
אני זוכר שהוא אמר לי באחד הסשנים שהבעיה אצל אמן היא החוסר יכולת להתבלט, ושזה דבר שלא חסר אצלי (חח צוחק). 
העבודה עם כפיר הייתה מהנה בטירוף. פרקציוניסט ומקצוען ברמה שאין לתאר ואני אדם שמאוד קשה להוציא אותו מרוצה ממשהו.

אתה חושב שתמשיך לעבוד איתו או בכלל עם מפיק אחר או שתחזור להפיק בעצמך כמו בכאוס?

כרגע את האלבום באנגלית אני ממשיך עם כפיר. ההקלטות תופים נעשות בטקסס ובהפקתו. האלבום בעברית לעומת זאת, אני מרגיש שיש לי חיבור אליו באופן ריגשי אישי אז אפיק אותו עם הגיטריסט החדש שלי אביעד מונטויה.

בדיוק רציתי לדבר אתך עליו ועל ההרכב החדש.
בעצם בהופעה האחרונה שלך קצת הפתעת את כולם אני חושב עם ההרכב החדש עם פורמן, איליה, מזרחי וכמובן אבובו. איך ההרכב השפיע וישפיע על ההופעות שלך?

"נירוונה זו אהבה" – יגאל רן דואק

תראה ההרכב הקודם היה בנוי בעצם מחברים של להקות אחרות. עכשיו זה יותר הרכב 'שלי'. זה לא שהנגנים שיש עכשיו לא מנגנים בהרכבים אחרים, אבל הם לא חברי להקה אלא שכירים.

אם כבר מדברים על ההופעה. ב30 לחודש יצא לך לחזור למשהו שהרבה מאוד מעריצים אוהבים שאתה עושה וזה להפיק מחוות והפעם שוב לנירוונה.
זה משהו שאתה תמשיך איתו בעתיד עם נירוונה או להקה אחרת?

האמת היא שאין לדעת. נירוונה זו אהבה, את המחווה לנירוונה אני עושה כי זה ממש כיף לי, את השאר עשיתי משיקולים כספיים.

אגב השאלה הבאה הייתה אמורה להיות איך בחרת מישהו כל כך גרוע לשיר את Breed של נירוונה. אבל ויתרנו כדי שלא להעליב וזה.

(חח צוחק) לחץ עלי ויש לו קשרים בהפקה.

כן גם אני לא סובל אותו, זה טוב שרצחת אותו בקליפ.
אז השאלה הבאה היא שאלת המיליון שאני 3 שנים מנסה לאזור אומץ לשאול אותך ואני לא מכיר אף מעריץ שלך שלא שבר את הראש שלו בשביל למצוא את התשובה אז הגיע הזמן לסגור את זה כאן ועכשיו

כן?

קוראים לך בתעודת זהות יגאל דואק אבל על הבמה וכו' אתה יגאל רן דואק. מה לעזאזל זה ה'רן'?

לאבא שלי היה בן חסות בשם יגאל שהוא מאוד אהב אותו. יגאל נפטר מסרטן עצמות ואבא שלי החליט לקרוא לי על שמו. אז הוסיפו עוד שם כדי כביכול לאזן את המזל של לקורא על שם של בנאדם שמת ממחלה. אז זה יגאל רן, רן זה כביכול שמחה.

"לא שזה ממש עזר לשמחת חיים שלי" – יגאל רן דואק

אז קיצר רן זה השם השני שלך כן?

נופ, זה ביחד. זה שם אחד- יגאל רן. ההורים קוראים לי יגאל רן. גאולת שמחה יענו. לא שזה ממש עזר לשמחת חיים שלי (חח צוחק).

אין לך שמץ של מושג איזו הקלה אני מרגיש כרגע. סוף סוף פתרתי את החידה (חח צוחק).

(חח צוחק) שמח לשמוע

תשמע יגאל אני חייב לומר לך לא הייתי בוחר באף אחד אחר בשביל לפרסם את הריאיון הזה. באמת באמת תודה על הריאיון היה לי את הכבוד והעונג.

תודה לך. המון הערכה יש לי אליך שתדע. באמת המון.

רגע רגע רק יש לי שאלה אחת אחרונה והכי חשובה-
מה המסר שלך למעריצים?

תהיו נאמנים לאמת שלכם.

(לא לשכוח) קישורים:

ורוד-
https://www.youtube.com/watch?v=NGJ5BOeGcoQ

שומר מלמעלה-
https://www.youtube.com/watch?v=OhpJMD5jKpU

(כי זה מרגיש כמו) הוליווד-
https://www.youtube.com/watch?v=dDtdQkq734A

כאוס-
https://www.youtube.com/watch?v=FiV7m5oH-FM

דף האומן בפייסבוק-
https://www.facebook.com/IgalRanDuek?fref=ts

קטגוריות: ראיונות וכתבות | תגים: , , | השארת תגובה

ניווט ברשומות

להשאיר תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

