"אני משתעמם מהר" – ריאיון עם תומר פינק מSubterranean Masquerade

SUSP2לכבוד הריאיון הראשון שלי בשאוטר מיוזיק, יצא לי לקבל שני פינוקים.
גם לראיין להקה שהוציאה אלבום חדש שאני ממש אוהב, וגם לעשות את זה בעברית.
יותר פינוק מזה לא יכול להיות.אז אני ותומר פינק, האיש מאחורי להקת הפרוג הבינלאומית Subterranean Masquerade, ישבנו לדבר קצת על האלבום החדש The Great Bazaar, מופע ההשקה הקרב, החיים בלהקה שמתפרשת על שלוש יבשות, ומצאנו את עצמנו מדברים על מסעות בהודו, משפחה, געגועים וכמה העולם דפוק.

(מרואיין: תומר פינק)
(מראיין: דני Redfur ארם)

היי תומר

מה המצב אחי
מעולה. אולי נקדים בזה שלקראת הראיון שמעתי את האלבום אולי כמה עשרות פעמים, והוא פשוט מעולה.

תודה רבה. כיף לשמוע.

ספר לי קצת על האלבום החדש.

האלבום הוא הפרי של להקה שקיימת כבר 15 שנה. התחלתי את הלהקה כשעבדתי בג'וב חלומי של חברת תקליטים של מטאל. ב2005 יצא האלבום הראשון של הלהקה והיה כלכך קשה להוציא אותו שהוא הוציא לי את כל הרוח מהמפרשים. עד כדי כך שהחלטתי שאני עוזב הכל. את הג'וב החלומי, את הלהקה ונוסע לטייל בהודו. משם החיים התגלגלו כמו שהם נוטים לעשות. לימודים חתונה ילדים.
יום אחד התחיל הדגדוג הזה בעורף לעשות מוסיקה, עד שתפסתי גיטרה וחזרתי לאט לאט לעניינים.
לפני שנה וחצי הלהקה הוציאה סינגל, את
Home, ואז התחילה העבודה על האלבום הזה.
יש לי הרגל לנסוע לכחודשיים להודו, ושם כתבתי את החומר. תוך חודשיים, זה הספיק כי אני כותב מהר. היתה לי שם ממש שגרת כתיבה יומית.

האלבום מאוד מורכב ומלא סגנונות. היה לכם חזון מסוים איך ישמע האלבום כשהתחלתם לעבוד עליו, או שזה התפתח תוך כדי עבודה?

אני מטבעי משתעמם מהר. גם במוסיקה קשה לי עם משהו שלא משתנה, שנשמע אותו דבר. אני גם צריך שיהיה איזשהו אתגר מוסיקלי. אז אפשר להגיד שכל השינויים והשילובים שיש במוסיקה זה ה DNA של הכתיבה שלי. לא הייתי יכול לעשות אלבום שהוא כולו דת' מטאל או כולו סגנון אחד. אני מתקשה אפילו להקשיב ככה למוסיקה. אז בטח לעשות אלבום.

"ממקום לגמרי אישי ואובייקטיבי" – תומר פינק

האלבום הוא אלבום קונספט, אתה יכול לספר לנו את הסיפור שמאחורי האלבום?

האלבום שנכתב בהודו הוא למעשה אלבום על מסע. מסע לא רק פיזי על נפשי ורוחני.
הוא מדבר על הקיטוב שאדם חווה בין הדברים שהוא מרגיש שהוא חייב לעשות. הדברים היומיומיים. לעבוד לפרנס לדאוג למשפחה ולהיות חלק פעיל בעולם, לבין הדברים שהוא רוצה לעשות. לחוות, ליצור ולהתנתק מהעולם הזה שהוא קשה ודפוק. הוא כלכך דפוק שאתה לא רוצה להיות חלק ממנו. אבל, באותו זמן אתה כן מרגיש צורך להשתייך אליו. לא רק בשבילך אלא בשביל הסובבים אותך.
בנוסף זה גם תקליט על הגעגועים במסע. הייתי רחוק מהאישה והילדים.
ככה אני כותב, אני רואה דברים ומחבר אותם לרגשות שלי וכותב ממקום לגמרי אישי ואובייקטיבי.

תאר לי את תהליך העבודה שלכם על שיר

הבסיס בא ממני. כתבתי את השירים, ואחרי שסיימתי לכתוב, התחלתי להפגש עם מתן (שמואלי מ Orphaned Land) לעבוד על התופים. עשינו חזרות, הקלטנו ושלחנו את התוצאה לשאר הנגנים שיתחילו לעבוד על התפקידים שלהם. בהתחלה השירים נועדו להישאר כמו שהם, בלי הרבה שינויים. אבל אז כולם התחילו להביא את ה INPUT שלהם לתפקידים וזה פשוט עבד. רק בזכות זה השירים התפתחו למה שהם באלבום.
תוך כדי עבודה פתאום אור או שי מביאים איזה ליין או סולו שלוקח את כל השיר למעלה. מתן מביא איזה מקצב שמשנה את כל השיר. אתה רואה שזה מעולה וזורם עם זה לגמרי.
בהתחלה זה היה פרויקט שלי. אני הבאתי נגנים ודחפתי את הכל שייצא לפועל. היום אחרי כל מה שעברנו, אנחנו כבר להקה לכל דבר.

מה היו האתגרים בעבודה על האלבום?

אחד האתגרים הכי גדולים בלהוציא כזה אלבום זה אתגר כלכלי. כשאין מאחוריך חברת תקליטים והכל יוצא מהכיס שלך זה לא פשוט בכלל. חלק מההקלטות נעשו אצלי באולפן בבית. אבל לא כולם יכלו להגיע אליי לצפון.
אז שכרתי חדר בתל אביב, כדי שנוכל לעבוד בו. בנוסף היה צריך להביא את קטיל (
Kjetil Nordhus מ Green Carnation, Tristania) לישראל להקלטות.
ושם זה רק מתחיל. המיקסים בגרמניה, ההדפסות של התקליט. החוברת שמאוד מושקעת. כל הדברים האלה יקרים מאוד ויוצאים מהכיס.
בזמן המיקסים עשינו מכירה מוקדמת לאלבום וזה עזר במימון.

בטח העובדה שהחברים בלהקה גרים רחוק אחד מהשני (מתפרשים על שלוש יבשות)  ומוסיקאים עסוקים בעצמם גם מקשה?

כן. יש לנו שני זמרים ממדינות שונות. קטיל מנורבגיה ופול מארצות הברית. נגנים מערים שונות בארץ. התקשורת לא פשוטה. אנחנו גם הרבה נגנים מה שגורם להכל להיות יותר מורכב.
אבל כל הקשיים האלה עושים את זה למורכב אבל לא מייאש.

"מורכב אבל לא מייאש" – תומר פינק

אני משער שמטאליסטים שבאים לשמוע אותך מקבלים מנה מוזיקלית שהם לא רגילים אליה, ולא מטאליסטים מקבלים מנת דת' מטאל שגם הם לא מורגלים אלי. איך החיבור יוצא הדופן בין הז'אנרים מתקבל על ידי הקהל?

הקהל מגיב פשוט מצוין, ובאמת שהקהל הוא מגוון, אבל נראה שהוא מגיב לזה מעולה.
לדוגמא, השיר
Nigen, הוא ניגון יהודי על בסיס מטאל והקהל מגיב לזה בטירוף.

ואם כבר מדברים על קהל, אתם עומדים להופיע בישראל ביולי. מה מחכה לקהל?

ב 9 ביולי הולכת להיות הופעת ההשקה לאלבום במועדון תמונע, וזאת הולכת להיות חגיגה גדולה.
לפנינו יעלו לבמה
Orpheus Blade שהערב הזה הוא בשיתוף איתם. הם מעולים והוציאו עכשיו אלבום.
רק בשבילם שווה לבוא.
חוץ מזה אנחנו נעלה לבמה עם המון נגנים ואורחים. יהיו כלי נשיפה וכלי הקשה. אורחים כמו קובי פרחי וישי שוורץ.
אנחנו עובדים קשה כדי שזו תהיה חוויה.
האלבום הזה מורכב בשביל להביא אותו לבמה אבל אני יכול להגיד לך שרק מהחזרות כבר מרגישים שהאנרגיה של הנגינה בלייב גורמת למוסיקה להישמע עוד יותר טוב.

הביקורות בעולם לאלבום החדש מאוד חיוביות. חשבתם שהוא יתקבל בכזו אהדה?

האמת שלא. כשאתה כותב את החומר, אתה יודע מה אתה מוציא. יש לך הרגשה שעשית משהו טוב. היו עוד מלא שירים שעברו סינון ולא הגיעו לאלבום. אז, ידעתי שהוא טוב, אבל לא שיערתי שיאהבו אותו ככה. ממש לא ציפיתי לאהבה הגדולה שהוא מתקבל בה.

מה התוכניות לעתיד של SM?

כבר עובדים על החומר של האלבום הבא ובחורף נכנס להקלטות. זה לא פשוט כי עכשיו יש רף גבוה לעמוד בו. קיים פחד שהוא יהיה טוב באותה מידה.
חוץ מזה מתחילים להופיע עם
The Great Bazaar. יש קצת אתגרים להביא את כולם. פול קצת לא זמין אז יש מחליף מוכשר בשם אלירן והלו"ז של קטיל ומתן מאוד צפוף. אבל הכל יהיה בהתחשבות כי חשוב מאוד שהם יהיו על הבמה.
יש משהו בחיבור שלהם למוסיקה ומה שהם מביאים, שקשה מאוד למצוא לו תחליף.
אבל לפני הכל יש את הופעת ההשקה שאנחנו עובדים עליה חזק, כדי שבאמת תהיה משהו מיוחד, ומזמינים את כולם להשתתף בחגיגה.

תודה רבה תומר. המון בהצלחה בהופעה, בתור ובאלבום שבדרך. אני אראה אותך על הבמה ב 9 ליולי.

תודה רבה אחי. היה אחלה ראיון.

וכמובן קישורים:

קישורים:

Early Morning Mantra-

Father And Son-

Tour Duty-

Nigen-

דף הפייסבוק של הלהקה-
https://www.facebook.com/Submasq?fref=ts

אתר הלהקה-
http://www.submasq.net/

סיקור האלבום באתר-
https://shoutermusic.wordpress.com/2015/05/27/the-great-bazaar/

SUSP

קטגוריות: ראיונות וכתבות | תגים: , , | תגובה אחת

ניווט ברשומות

מחשבה אחת על “"אני משתעמם מהר" – ריאיון עם תומר פינק מSubterranean Masquerade

  1. פינגבק: כליזמר מטאליסט ונגן עוד נכנסים לפאב… – The Great Bazaar של Subterranean Masquerade סיקור אלבום | Shouter Music

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

%d בלוגרים אהבו את זה: