נא להכיר- אורן יעקובי

Solo Artistאורן יעקובי הינו שם מוכר מאוד למטאליסטים שבינינו מתוך הלהקה האגדית Missing In Action, ולרוקיסטים שבינינו הוא גם מוכר כאומן עצמאי. הוא מוזיקאי אשר מגיע הישר מהוד-השרון, ולאחרונה החל לעשות מה שהמוני אנשים חולמים לעשות וזה להתחיל קריירה בלוס אנג'לס.
ב2009, יעקובי שחרר עם MIA את האלבום הראשון שלהם שנקרא The Cost Of Sacrifice שהיה בהפקה משותפת שלו ביחד עם מתופף הלהקה פריאל חורש. האלבום היה להצלחה גדולה בארץ, במיוחד בתור היותו אלבום המטאלקור הגדול הראשון שהופק בארץ.

ב2011 עבר יעקובי ללוס אנג'לס כדי לעבוד כעורך מוזיקלי של סרטים, עד היום עבד על סרטים וסדרות כמו 'המטורפים'(למי שזוכר, הסדרה האחרונה של רובין וויליאמס ז"ל), walking man(דקומנטרי) ו'מרגל' שעתיד לצאת. ביחד עם השינוי הזה, גם החל רשמית את קריירת הסולו שלו עם האי-פי המעולה Turning Points.
כדי לדעת עוד קצת על קריירת הסולו ועוד מספר דברים, הזמנו את אורן יעקובי לריאיון על האי-פי, לוס אנג'לס, Missing In Action (מספר הפתעות למעריצי הלהקה), לה לה לנד ועוד..

(מרואיין- אורן יעקובי)
(מראיין- מתן Shouter יניב)

הי אורן,
מה קורה אתך בימים אלו?

היי מתן, בימים אלו אני מתגורר בלוס אנג׳לס, a.k.a לה לה לנד.
אני עובד בתעשיית הסרטים כגיטריסט ועורך מוזיקלי ועובד על פרויקט הסולו שלי.

"שאלתי את עצמי 'איך לעזאזל הגעתי לכאן?'" - אורן יעקבי

"שאלתי את עצמי 'איך לעזאזל הגעתי לכאן?'" – אורן יעקובי

מעבר לחול זה משהו שהרבה אומנים בישראל חולמים לעשות ולא יוצא להם. מה בעצם גרם לך ממש לבצע  את זה?

האמת שאני זוכר בבירור את היום הראשון שבו התעוררתי בלוס אנג׳לס ושאלתי את עצמי 'איך לעזאזל הגעתי לכאן?'.
בגדול, למדתי בבית ספר רימון שברמת השרון ואז המשכתי משם עם מלגה לBerklee College of Music, שם למדתי הלחנה לסרטים וביצוע בגיטרה. בגמר הלימודים, בדצמבר 2013, יצר איתי קשר מוזיקאי מאוד נחמד מלוס אנג׳לס ששמע עלי מאנשים שהוא מכיר. באותו שבוע, פשוט הזמנתי כרטיס טיסה ונסעתי, ממש כך.
הוא אירח אותי אצלם בבית, הכיר לי את העיר, את האנשים הנכונים ואת אפשרויות העבודה כאן.

בוא נדבר גם קצת על ממש מוזיקה.
יצא לך לא מזמן אי-פי חדש. תספר לי, מה דעתך עליו?

אני מאוד מרוצה ממנו.
האנשים שעבדו עליו יחד איתי הם מוזיקאים מהטובים בעולם וגם חברים ממש טובים שיצא לי להכיר במסגרת הלימודים שלי בבוסטון.
מנגנים שם נגנים מצרפת, קוריאה, ארצות הברית וישראל
.
השירים באלבום מספרים על תובנות, הרפתקאות ומשברים שעברתי מאז שהגעתי לארצות הברית ב2011.
הקטע הכי מרגש מבחינתי באלבום, זה שאני מופיע בו כזמר. זה משהו שתמיד רציתי לעשות. בMissing in Action  לא הייתה לי האופציה לשיר משום שעידו אוזן הוא בערך הסולן הכי טוב בעולם (חח צוחק).

"לא היה לי הרגשה על במה טובה כמו זו שיש לי עם  Missing in Action" - אורן יעקבי

"לא היה לי הרגשה על במה טובה כמו זו שיש לי עם Missing in Action" – אורן יעקובי

מעבר להיותך אומן סולו, אתה מאוד מאוד ידוע בתעשיית המטאל בתור הגיטריסט של Missing In Action שאני מוכרח לציין שלדעתי זו אחת הלהקות הטובות ביותר במטאל הישראלי.
איך העבודה שלך בMissing השפיעה על האי-פי?

קודם כל תודה.
השילוב של הרמה של הנגנים ואיכות האנשים כבני אדם מושלמת. לא היה לי הרגשה על במה טובה כמו זו שיש לי עם
 Missing in Action.
העבודה שלי בMissing  השפיעה על האי-פי בשלוש צורות עיקריות.
בזמן שכתבתי את החומרים לMissing פיתחתי צורת כתיבה שמשלבת את הז׳אנר של ההרכב עם אלמנטים ממקומות אחרים. הכנסתי הרמוניה של ג׳ז, כל מני מקצבים משונים או אפילו אלקטרוני כמו בNovember's Mistake , אפשר לראות בבירור את הקשר לחומרים שלי.
בעוד שאני מנסה לכתוב סגנון יותר רוקי פשוט ולא מטאל, אני עדיין מכניס קטעים קשוחים ביותר או הרמוניות הזויות של ג׳ז.
אני מאוד אוהב לגוון מסביב לסגנון המוזיקלי ה״מוצהר״
.
הדרך העיקרית השנייה שבה הלהקה השפיעה על פרויקט הסולו שלי, ולא בהכרח על האי-פי, היא בצורת ההופעה.
מה שלמדתי מההופעות של
MIA זה שצריך פשוט לתת 300 אחוז לקהל, ולא פחות. צריך לרדת מהבמה בצליעה או להמשיך לנגן.
הדבר השלישי שמחפש את האי-פי לMissing  הוא שהמיקסר של האי-פי הוא לא אחר מהמתופף שלMissing – פריאל חורש, שעשה עבודה מדהימה. הוא מיד יודע להשיג את הסאונד שאני רוצה משום שאנחנו מכירים ומנגנים כבר כל כך הרבה זמן ביחד.

באמת הייתה לי קצת הרגשה באי-פי שזה מין MIA ג'אזי כזה.
בלי קשר לMissing, איך בעצם הולך תהליך כתיבת שיר שלך?

האמת שאני מספר על זה קצת בThe Alchemist, השיר הראשון של האי-פי החדש, Turning Points. זו הייתה תקופה קשה שלא הצלחתי לכתוב אז ישבתי וכתבתי שיר על כמה קשה לכתוב (חח צוחק).
בעיקרון, תהליך כתיבה זה משהו שתמיד מתפתח ומשתנה. אני יכול להגיד שכרגע וברוב הפעמים אני מתחיל עם המילים. צריך סיפור טוב ומילים יפות בשביל שיר טוב. יש בן אדם מאוד מוכשר בשם אסף כרמי שעוזר לי עם הכתיבה.
אחרי שיש לי שיר כתוב על דף, אני לוקח את הגיטרה ומנסה ל"הוציא" אותו. זו שיטה שפיתחתי שעוזרת לי להלחין את השירים. אני מאמין שבמילים טובות וסיפור טוב יש לחן שזור בתוכם שרק צריך ל"הוציא". ממש כמו שאתה מחפש מילים לשיר ואקורדים באינטרנט ומנגן ושר, רק שאצלי פשוט לא כתובים האקורדים אז אני מנחש אותם ואת המנגינה של השירה (חח צוחק).

"ישבתי וכתבתי שיר על כמה קשה לכתוב" - אורן יעקבי

"ישבתי וכתבתי שיר על כמה קשה לכתוב" – אורן יעקובי

כמו שאמרת אתה בנוסף גם מלחין סאונדטראקים לסרטים. שים לב השאלה קצת שונה מהקודמת, איך כל העבודה שלך כאומן משפיע עליך כעורך מוזיקלי לסרטים?

העבודה כגיטריסט בהפקות האלו דורשת שתדע לנגן כל סגנון קיים ועל כל סוג גיטרה. חשמלית, אקוסטית וקלאסית. הלימודים שלי בBerklee  מאוד השפיעו על התחום הזה.
הגעתי לBerklee  בתור נגן שהתרכז לרוב בז׳אנרים כמו רוק ומטאל. בזמן הלימודים שם, הייתי צריך לנגן המון ג׳אז, פופ, פיוז׳ן ומוזיקת עולם אז אני יכול להקליט כמעט הכל.
אבל שום דבר לא משתנה- אני אהיה הכי שמח בעולם אם ידרשו בסרט איזה סולו צוקים עם ים דיסטורשיין או גיטרות כבדות ואפלות,
no place like home.
העבודה שלי כאומן לא השפיעה על העבודה שלי כעורך מוזיקלי כמו שהעבודה שלי כProducer השפיעה. כעורך מוזיקלי צריך אוסף של המון כישורים שונים. למשל, הניסיון שלי כמפיק שעובד על Pro Tools נתן לי המון שנים של ותק עם התוכנה שכל אנשים המוזיקה משתמשים בה בהוליווד.

השאלה הבאה היא קצת שאלה לא קשורה אבל הייתי חייב חייב לשים אותה, מקווה שתסלח לי.

מה לעזאזל קורה עם Missing In Action?

הממ.. מיסינג אין אקשן זו להקה שהוקמה בזמן השירות הצבאי ולכן כל מה שקשור אליה הוא בגדרTop Secret. אני יכול להגיד שיש תהליכי מיקס של שירים חדשים שיזעזעו את העולם, או בשפה קצת יותר גבוהה, יגרמו לו לחרבן תותים. הרבה תותים.

אז רגע תן לי להבין, יש לך קריירת סולו שלך, יש לך קריירה של להקת מטאל ויש לך קריירה כגיטריסט ועורך מוזיקלי לסרטים.
אז השאלה שלי היא- אתה לא חושב שאתה צריך להרכיב עוד איזו להקה?

(חח צוחק) כן באמת יש הרבה מאוד דברים שקורים כרגע וזה מעולה. אם הנפש שלי תדרוש, ותצטרך להוציא עוד מוזיקה החוצה מהגוף בסגנונות שונים, אעשה את זה. אסור לשמור דברים בפנים.
אם אתה שואל באיזה עוד סוג של הרכב הייתי רוצה לנגן, הייתי אומר שאלקטרוני בתור גיטריסט. זה עוד תחום ענק שמגרה את החושים.

אוקי אורן הגענו לשאלה האחרונה של הריאיון.
קודם כל אני רוצה מאוד להודות לך שהתארחת אצלנו, היה לי מאוד כיף.
רק עוד משהו אחד- יש לך מסר למעריצים?

העונג הוא שלי!
ולמסר שלי- לכו להופעות. זה מה שמחזיק את הסצנות חיות ובועטות, זה מה שנותן לאומנים את הרצון ואת התשוקה להמשיך ליצור מוזיקה טובה וזה מה שמכעיס את ההורים, על הכיפאק.

(לא לשכוח) קישורים:

Bad Religion-

דף האומן בפייסבוק-
https://www.facebook.com/orenyaacobymusic?fref=ts

דף הבנדקאמפ-
https://orenyaacoby.bandcamp.com/album/turning-points

האתר הרשמי-
http://www.orenyaacoby.com/

(אם לא נמאס לכם יש גם MIA)
דף הלהקה בפייסבוק-
https://www.facebook.com/miaband?fref=ts

The Cost Of Sacrifice (סתם כי בא לנו)-

Oren - Close up 2

קטגוריות: נא להכיר | תגים: , , , , | השארת תגובה

ניווט ברשומות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

%d בלוגרים אהבו את זה: