"אנחנו הכי מעמד הביניים"- ריאיון עם עמרי נובל

Omriעמרי נובל הוא אומן וזמר של קאנטרי רוק אשר מגיע מכפר סבא. עם שילוב מגניב של קאנטרי קליט ורוק שקט ואפל, נובל הצליח לסקרן ולמשוך את תשומת הלב של אנשים רבים, כולל של כתב זה. לאחרונה שחרר מספר סינגלים אשר כוללים את הקאברים ,'נכון להיום' השירים המקוריים 'חופשי' ו'חוזר אליה' מתוך אלבום הבכורה שבקרוב יושק ויצא רשמית. כדי לדעת עוד על האלבום ועל העתיד הקרוב, הזמנו את עמרי לריאיון שבו דיברנו על האלבום(כן כמובן), העבודה עם אסי אברג'ל, הסינגלים, הקאברים,משפחה, רולינג סטונס(ואנחנו לא מעודדים קריאה בעיתון הזה נכון לעכשיו), אצילים וכמובן כמובן גם על מעמד הביניים.

אהלן עמרי,
תספר לי מה הולך אתך בזמן הזה?

הי מתן אז קודם כל נעים מאוד ואני שמח להתראיין אצלך.
אני מצוין, בקרוב אלבום הבכורה ייצא לאויר העולם, כנראה באותו הזמן שאשתי תלד את בתי הבכורה לאויר העולם.
בינתיים יצאו שני סינגלים מהאלבום: נכון להיום שזה קאבר לזוהר ארגוב,
חופשי שזה שיר מאבק על החיים וחוזר אליה שזו בלדת קאנטרי שתצא בקרוב לרדיו גם.

אז קודם כל מגיע לך מזל טוב כפול.

תודה, תודה, זה באמת מרגש ששני הדברים קורמים עור וגידים.

לפני שנתחיל עם השאלות הרציניות קודם כל אני חייב לשאול אותך, מאיפה הגיע השם של ההרכב 'האצילים'?

"האצילים" זה בעצם משחק מילים על שם משפחתי נובל (כמו הפרס) ובתרגום לאנגלית זה "אציל" ולכן אני והחבר'ה הבנו שזה יהיה שם הולם עם קריצה כי אנחנו הכי מעמד הביניים (חח צוחק).

מעמד הביניים לנצח!
שחררת בשנה האחרונה מספר סינגלים מתוך אלבום שאתה עובד עליו, תספר לי איך לדעתך הסינגלים האלו מייצגים את האלבום?

כן יצאו עד כה 2 סינגלים והשלישי בדרך ממש בקרוב.
כשחשבתי על איזה שירים לשחרר כסינגלים חשבתי על המון שירים מהאלבום ,האלבום מכיל 11 שירים, וכל אחד מהם בעיני הוא טוב ומתאים לייצג. אבל בכל אלבום יש שירים שהם "עוגן" כאלו שיתארו ויוכלו להעביר את המסר של מי אתה ומה אתה בצורה הברורה יותר.
היה לי ברור שכאמן שמשחרר אלבום בכורה, כל סינגל הוא הפנים שלי ולכן בחרתי בשירים שבעיני יראו הכי טוב את הפנים היפות שלי, ובעיקר ירגשו וירקידו הכי טוב את המאזין בצד המקשיב.

omri-nobel-album-coverהבנתי שאתה בקרוב גם משחרר סינגל נוסף בשם "חוזר אליה", במה לדעתך הוא יחדש על האלבום מהסינגלים האחרים?

"חוזר אליה" זה שיר אישי שמתאר את "הבית" שמרגישים בזוגיות. הידיעה שבסוף כל יום את חוזר לאהבה שלך, לזוגיות "לבית".
זו בלדת קאנטרי שכתבתי לפני המון שנים לאחר פרידה במערכת יחסים מאוד ארוכה וטובה.
כשאנחנו מנגנים את השיר בהופעות הוא תמיד מתקבל בכזו אהדה וריגוש בקהל וחשוב לי שזה יעבור גם ברדיו.
אני יכול לחשוף שאת הסינגל ילווה קליפ מיוחד מאוד שהינו שיתוף פעולה מיוחד עם אמנית החול הבינלאומית אילנה יהב.

מותר לי לשאול איך היה בשבילך העבודה איתה?

חובה עלייך לשאול!
זה שיתוף פעולה שלישי שלנו, אבל זה הכי מרגש כי בכל זאת היא הסכימה לתרום מזמנה החופשי וללא עלות. מדובר באמנית מדהימה שמרגשת מיליונים. בסרטון אחר שכתבתי לה את המוסיקה חצינו ביחד את ה1.5 צפיות ביו טיוב. אז שהיא מסכימה לעבוד איתי בשיר מהאלבום זה בהחלט משמח!

אני חייב לומר שמשהו שמאוד משך אותי בסינגלים האלו זה הליריקס שלהם, מאיפה בדרך כלל מגיעים הרעיונות לליריקס לשירים שלך?

מחוויות בחיים. אני מאמין גדול בלספר סיפור בשיר. אנשים מתחברים לסיפורים שהם חוויות כי הם חווים את זה בעצמם.
למשל "חופשי" ,הסינגל השני, נכתב כשהייתי בן 19 בשנת השירות והייתי באמת מדוכא. גרתי באשקלון והלכתי ברחוב וירד עליי גשם והרגשתי הכי נמוך בעולם אבל פתאום בין כל הבאסה באה לי השורה והמלודיה של הפזמון- "ואני, אני עדיין כאן, חי ונושם ובועט בעולם", וזה הכניס בי כוח ואנרגיה שהתחלתי לרוץ בגשם,
זה סיפורים קטנים מהחיים שאתה חווה, נשרף, לומד, כואב, אוהב שמתרכזים לשיר שבסוף הופכים להיות חוויה גם של מישהו אחר בצד השני.

כמו שאמרנו בקרוב יוצא לך אלבום חדש, תספר לי קצת עליו.

אספר הכלללל!
בצד הטכני הפיק אותו אסי אברג'ל האלוף, ולקחו בו חלק נגנים מוכשרים בטירוף כמו יוגב כהן ומשה לוי האגדי.
היה לי מאוד חשוב להגיע לסאונד חם וגיבסוני. שישמע אמריקאי ,קאנטרי בלוז רוק כמו שאני אוהב לנגן, סאונד שאין כל כך בארץ.
עבדנו עליו במשך 5 שנים שזה הרבה זמן אבל הכל עבד לטובה.
אני חושב שאלבום מרכז ומסכם את 32 השנים שלי בכדור הארץ.
הנושא המרכזי באלבום הוא תפיסת הנשיות בעיני, המקום של הנשיות בחיי, מכל הזויות. בין אם זה על זוגיות או יחסיי עם אימי היקרה ועם בתי העתידית, הצד שלה והצד שלי, כל מה שיכולתי להגיד על נשיות וזוגיות.

כמו שכבר אמרת, על האלבום אתה עבדת בהפקה ביחד עם אסי אברג'ל. איך אתה חושב שהוא השפיע על האלבום?

אסי הוא אגדה כאדם וכמוסיקאי. הוא ידע להגדיר את מה שאני שחיפשתי, אני חייב לו הרבה מוסיקלית.
הוא עזר לי להיות חד וברור עם זהות ברורה, לכן עבודה עם מפיק מאוד חשובה לאמן ובמיוחד חשוב שהאמן ישחרר.
אסי עיצב את הסאונד של האלבום והצבע שלו.
היה לנו מהתחלה קליק מוסיקלי והוא הבין את הראש שלי שמושך לנגינה פשוטה המשלבת גרוב סאונד ורגש.

מה שקורה על הבמה יקרה גם באלבום, השתדלנו לא להכפיל יותר מדי ולא להשתמש במה שלא יהיה על הבמה בזמן הופעה כמו לופים לדוגמא.

שחררת לא מזמן גם 2 קאברים לזוהר ארגוב ולנער שוליים. תספר לי, מה משך אותך לבחור את 2 השירים האלו?

שניהם שירים מגניבים בטירוף שהיה כיף לפרק אותם ולהרכיב מחדש 'אה לה נובל' סטייל (חח צוחק).
ב"ציירי לך שפם", רציתי להפוך אותו לשיר סטורן רוק אמריקאי עם ריף גיטרה מדבק והרבה גרוב.
ב"נכון להיום", הרגשתי צורך לקחת אותו אחורה לאזור הצ'יל האוט
לתת תחושה של אדם יושב עם גיטרה בחדר ומתמודד עם עצמו ברגעיו הפחות זוהרים, ככה בעצם העיבוד שלו נולד.

היית רוצה להמשיך ולהוציא קאבר נוסף בסגנון שונה משלך?

כן, כבר הקלטתי בעבר קאבר ל"פחות אבל כואב" של פוליקר ובהופעות אני לפעמים שולף ומפתיע את הקהל שמאוד מפרגן לביצוע. אפילו צילמתי לו קליפ שנגנז.
אולי בעוד עשור אשחרר אותו כפריט אספנים
.

אתה יודע, באינטרנט ובאמת בכל מקום אתה שוב ושוב סיפרת על עצמך שיש לך הרבה תשוקה ונחישות, לכן מאוד עניין אותי לדעת לאן הנחישות, לאן אתה שואף הכי רחוק להגיע?

אני רוצה שבעוד חמש שנים כשאתה תכתוב ברולינג סטון אני אהיה כתבת השער שלך.
תראה זו דרך ארוכה לבנות לעצמך שם כאמן איכותי שפעיל לאורך זמן
ואני מאמין בחומר שהקהל יתחבר אליו ושכל העשייה הזו תגדל ותניב פירות,
אני רואה ומרגיש בהופעות שיש צימאון לקאנטרי רוק שגם מרגש ומגם מרקיד
ובשורה התחתונה זו הנפש שלי, בקוד ה DNA שלי רשום לנגן על גיטרה ולגעת באנשים.

אין לי מושג מה יהיה עוד כמה שנים, אבל נו טוב לפחות בתור התחלה אתה בשער של שאווטר מיוזיק.

ואני דאם גאה בזה! זו זכות בשבילי!

עמרי תודה רבה לך על הריאיון אתה אחלה של אומן ואחלה של בן אדם ואני מאחל לך המון המון בהצלחה בהמשך. השאלה האחרונה והחשובה ביותר היא- האם יש לך מסר למעריצים?

תודה רבה לך שמחתי להתארח ואתה כמובן מוזמן להופעה הבאה.
בואו להופעות, ריכשו את האלבום

ולכו אחרי הלב, תמיד.

(לא לשכוח) קישורים:

חופשי-

נכון להיום-

ציירי לך שפם-

עמוד הפייסבוק-
https://www.facebook.com/omrinobel?fref=ts

band-banner_3

קטגוריות: ראיונות וכתבות | תגים: , , | השארת תגובה

ניווט ברשומות

להשאיר תגובה

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

