חגיגות הוודוו – פסטיבל הוודו סיקור הופעה

600631_10151598940275758_319509141_n

אדר מארץ' אלמכיאס:
יצאתי לדרך לסאבליים עם חבריי. מתתי מפחד אחרי שהתעכבנו שנפספס את ההופעה הראשונה, אבל הגענו בזמן בסופו של דבר. בדרך התרגשתי מאוד. עבר הרבה זמן מאז שראיתי את הקרקס ואת דריימן אבל גם עדיין הייתה בי את האכזבה על הביטול של סוכרזית.
שמחתי לנסוע עם כל החברים שלי, בשונה מהפעמים האחרות שנסעתי לבד ושמחתי להיות אחד מהחמישים הראשונים שנכנסו ולקבל כובע של סאוט'רן קומפורט!

 

Ben Draiman
(סיקור ע"י אדר March אלמכיאס)

בן דריימן היה המופיע הראשון בוודו פסט. אני כבר אתחיל בלומר שזה ממש לא בסדר, שתקעו אותו בהופעה עוד לפני שהשערים נפתחו רשמית ועברו עיכוב של חצי שעה אחרי המועד ונפתחו כמה דקות אחרי שדריימן עלה ובגלל זה היו מעט מאוד אנשים בקהל. זה לא מנע מהקהל ליהנות וזה לא מנע מדריימן לנגן כאילו אין מחר.

דריימן פתח את ההופעה בלהיט של אוונאסנס "Bring Me to Life", בביצוע אקוסטי ואדיר. כולם בקהל יכלו לזהות את השיר כמובן, מיד לאחר מכן ביצע את השיר שסוגר את האי פי שלו Taken For Granted, בביצוע מרגש, זהו השיר האהוב עליי באלבום והביצוע בהחלט היה אדיר.

לאחר מכן דריימן עשה ביצוע מרגש ואקוסטי של השיר I Remember You, של Skid Row, לא הכרתי את השיר עד להופעה אבל זה תמיד נחמד להכיר שירים בזכות קאברים.

Avalanche הוא ככל הנראה השיר המצליח ביותר של דריימן (והקליפ שלו אדיר), כל הקהל זיהה אותו ושר אותו יחד עם דריימן.

את השיר "Headstrong" דריימן כבר ביצע בהופעות בעבר, ולכן יכולתי לזהות אותו, אבל לא הכרתי אותו טוב במיוחד, חבל מאוד שהוא לא נכנס לאלבום. בעיקרון, זה לא צפוי שמוזיקאי יזכיר את אחיו בזמן הופעה, אבל זה לא מפריע לדריימן. דריימן ביצע את השיר Stricken של Disturbed, וזה בהחלט היה ביצוע אדיר. קצת קשה לי להאמין שהסגנונות של דריימן וDisturbed כל כך שונים ובכל זאת הוא הצליח לעשות את הביצוע הזה.

דריימן סגר את ההופעה בלהיט שלו "Soon Enough", שלמרות שהוא השיר שפותח את האלבום הוא היה בחירה מצוינת לסגירת ההופעה.

הופעה אדירה, מוזיקאי אדיר, רק נורא חבל שהיה כל כך מעט קהל.

סט ליסט:
Bring Me To Life (Evanescence Cover)
Taken For Granted
I Remember You(Skid Row Cover)

Headstrong

Sticken (Disturbed Cover)

Soon Enough

 

Shredhead
(סיקור של מתן Shouter יניב)

אחרי סאונד צ'ק מבלבל בטירוף מתוך מחשבה שאולי הלהקה התחילה את השיר ההראשון שלה, סאונד צ'ק זה מראה טיפה הקדמה לזה ששרדהד לא מוכנים להתחיל הופעה כשהם יודעים שהקהל לא ישמע אותה.לבסוף הלהקה פותחת עם הלהיט Human Nature.

אני כאן ועכשיו אפתח עם סיכום ההופעה של הלהקה. למרות שאני שמעתי את החומרים המעולים שלהם וידוע שיש על ההופעות שלהם הרבה ביקורות טובות, בהופעה הלהקה פשוט הייתה מה שנקרא War Machine ,כלומר שהלהקה מבחינה אחת הייתה רובוטית מבחינת הביצועים הסופר-מרשימים וההדבאנג של כל הלהקה שהיה כמו ביט על המטרונום-אחיד, זה פשוט מטורף לראות את כל הלהקה מורידה ומרימה את הראש בדיוק באותו הזמן. כנראה שהלהקה התאמנה חזק בבית על השירים עם המטרונום.

הלהקה עצרה לשנייה להגיד תודה רבה לקהל שהיה בהחלט מדהים(למעשה היו כנראה כמה וכמה אנשים שהגיע במיוחד לשרדהד) ולברך את יגאל במזל טוב ולתת לו ריספקט רציני על ארגון האירוע וסיפרו שזאת למעשה ההופעה הראשונה שלהם מזה כמה זמן(כנראה אחת הסיבות לקהל המטאל שהגיע) עקב עבודה על אלבום שני וממשיכים לביצוע מתקיף ביותר כשם השיר Zombie Attack שגרר כמובן פוגו. בהמשך אהרון רגוזה ביקש וביקש מהסאונד מן לתת למיקרופון שלו עוד קצת הגברה, בקשה שלא נענתה והתברר שזה בגלל שלא קיימת אפשרות של להגביר עוד את המיקרופון, ולמרות זאת הלהקה המשיכה כאילו זה לא היה אבל אין ספק שנראה שהם פחדו שמה הקהל לא ישמע אותם

בלי שום קשר, הלהקה הופיעה עם סט מצוין ושמחתי שהם השאירו את Rise הפחות מועדף עליי בבית וזה משהו שנתן מקום ל Becoming The Animal,Ruffies וגם השיר האהוב עליי שלהם Death Row שבו אהרון רגוזה סימן לקהל לעשות מעגל והקהל הבין את הקטע שנמשך לפוגו רצחני ביותר. בקאבר של הלהקה לשיר המצוין של סלייר War Ensemble, הם טיפה איבדו את הקהל למרות שזה היה כיף לראות את יותם נגור מצליח להרשים את כולם כשהוא מנגן גם על גיטרה וגם על בס בו זמנית ועושה את שניהם מעולה(איך הוא עשה את זה אין לי מושג)

הלהקה עוברת לשיר חדש שהוא ללא ספק מהמהירים והרועשים (אולי הכי מהירה ורועש) של הלהקה, אם ככה ישמע האלבום אז ככל הנראה הולך להיות אלבום מצוין. ההופעה נסגרת בביצוע מהיר ביותר עם שיר המלחמה Knife In A Gun Fight. שרדהד ללא ספק מהופעות המטאל החזקות ביותר שראיתי ושמעתי בארץ,ולדעתי הלהקה מוכנה להופעות בבמות גדולות באירופה ובהופעה הזאת הם נתנו יותר מ200% מעצמם וזה נובע מכמה סיבות-
1.כמו שאמרתי, הלהקה דאגה שעקב הסאונד שלא היה באשמתם הקהל לא יקבל סיפוק מהכסף ששילם(אל דאגה קיבלנו מעבר לסיפוק הנדרש) 2. הלהקה לא הופיעה מספר חודשים אז משום מה הלהקה תתפרץ על הקהל כמו הר געש 3. טוב למעשה בגלל שאלו כנראה שרדהד שבאמת אוהבים להופיע ונותנים מעצמם.

סט ליסט-
Human Nature
LPBZ
Zombie Attack
Becoming The Animal
Ruffies
Death Row
War Ensemble
Devils Race
Knife In A Gun Fight

לבד בעדר
(סיקור ע"י מתן Shouter יניב)

כשצילמנו את הקליפ "אין תקווה" של יגאל רן דואק, שאלתי את תוקי מתי הוא חוזר להופיע עם השירים שלו בפרויקט סולו שלו ואני מודה שקצת התבאסתי כשהוא אמר שהוא לא הולך להופיע בעצמו בזמן הקרוב אבל שמחתי כשהוא הסביר שהוא מתכנן להיות הסולן החדש של לבד בעדר. מה שכן חששתי האם אפילו סולן וגיטריסט אדיר כמו תוקי יצליח לשנות קצת את הקול שלו לקול של הסולן הקודם של הלהקה אלעד ביתן וללהקה החדשה- לבד בעדר.

יגאל רן דואק החליט שבא לו להציג את הלהקה ובהחלט נתן לגיטריסט הסופר-נאמן שלו כבוד קצת כשהציג את תוקי וגם את הלהקה החדשה שלו לבד בעדר שפותחים עם "תחתונים"(שם סבבה) והשיר הטוב ביותר שלהם "כלבה תל-אביבית". הקול של תוקי מותאם בצורה מושלמת לשירים האלו והוא מצליח להלהיב את כל הקהל מבלי לקפוץ במקום כמו אהרון רגוזה או יגאל רן דואק.

הלהקה עברה אל השיר הלהיטי שאני זוכר בתור שורף בדם אבל שמו האמיתי הוא "הגרושה" שאותו הקהל כבר שר בע"פ ועברה אל השירים וסוגרת עם השיר "בנקוק" שבו הלהקה קצת החלה להתווכח אם יש עוד קטע לשיר הזה(הצגת פאנק או אמיתי? לכו תדעו). למרות הסגירה הפחות מקצועית, הופעה שזועקת את המילה פאנק רוק. לבד בעדר נהנים מסולן מצוין ומקצוען לגמרי ואיתו יש סיכוי טוב הלהקה עוד תגיע רחוק..

סט ליסט:
תחתונים
כלבה תל-אביבית
הגרושה (שורף בדם)
אנשים בשקל
פצצות
בנגקוק

 

Dolly's Circus
(סיקור ע"י אדר March אלמכיאס)

הקרקס של דולי הם הלהקה האהובה עליי, ואני מדבר בשיא הרצינות כשאני אומר שהם הסיבה המרכזית שהגעתי לוודו פסט מלכתחילה.

ההופעה נפתחה בלהיט המקפיץ Fuck Them Up, שהתלווה בביצוע אדיר ופוגו עלוב, מישהו צריך ללמד את המעריצים של דולי לעשות פוגו. לאחר מכן הלהקה ביצעה את השיר שפותח את האלבום "Who Am I" והמשיכה לשיר האדיר והמקפיץ ביותר באלבום "Save Me", ששמתי לב שכל חברי מאוד התלהבו ממנו, כמובן שגם אני התלהבתי ממנו וצילמתי אותו במלואו.

לאחר מכן הם בציעו את השיר האדיר והקריפי, Paralyzed Sleep, שמתי לב שלירון הייתה ממש אדירה בביצוע שלו ובאמת נתנה את כל מה שיש לה. "שינקין" הוא השיר הכי אדיר בהופעות של דולי, אי אפשר שלא לקפוץ בפזמון, שלא לדבר על כך זה שיר אדיר ומצחיק בפני עצמו.

הם ביצעו קאבר כלשהו, הבנתי שזה היה "Like a Prayer" של מדונה, אבל אני בכלל לא בטוח ולא רוצה להביך את עצמי אז אני אשתמש במילה המופלאה "אולי". אם זה היה השיר הזה, זה בהחלט היה ביצוע אדיר, כי זה היה נשמע מאוד רחוק מהמקור.

הם המשיכו לשיר האדיר והחולני "Marry Had a Little Lamb", שבמקור בוצע עם כפיר גוב אבל לירון לא צריכה אורחים, היא יכולה לשיר אדיר בעצמה! אני לא חושב שמישהו בקהל לא זיהה את השיר הזה. הלהקה סגרה בשיר "Aileen's Song" שבו אני חייב להודות, חסר לי קצת יגאל רן דואק. כמובן שלירון שרה את הקטעים שלו בלי בעיה, אבל אני מרגיש שזה היה נשמע קצת יותר טוב אם הוא היה שר את הקטעים האלה בעצמו. לסיכום, הופעה אדירה! רק הפריע לי שהיא הייתה קצת קצרה…
בכל מקרה, נקווה לעוד הופעות רבות של הקרקס.

סט ליסט:
Fuck Them Up
Who Am I
Save Me
Paralyzed Sleep
שינקין
Like a Prayer (Cover)
Psychopathic Dictator
Marry Had A Little Lamb
Aileen's Song

יגאל רן דואק
(סיקור ע"י מתן Shouter יניב)

את ילד היום הולדת כמובן שמרו לסוף.. כשמתקפת השלטים מתקיפה אותו שוב והפעם בכיתוב של "מזל טוב" ולכבוד האירוע מספר השלטים הוכפל. לצערנו הרב העולם לא מושלם ועקב העיכובים הרבים שדחו את עלייתו של מלך הכאוס ב40 דקות ועבר את שעת חצות וכ60% מהקהל שהיה במקום התנצל והלך לרכבת או לישון(עבודה ובית ספר מחר).

כמה שאני באמת רוצה טיפה להחמיר איתו לפעמים אבל בהופעה הזאת הוא שוב הוכיח שהוא מהזמרים הכי מקצועיים שיש ולמה הסיפור כאן-
במשך כמעט כל ההופעה הסאונד כמעט ונפל לגמרי בנוסף לזה כאשר החל השיר הראשון בהופעה "שנאה ואש" חלק מלהקה שכחה איך מנגנים אותו, החלק האחר הסביר והתבלבל גם הוא ובעקבות האסונות גם מר רן דואק התבלבל. אבל מקצועיות זה שם המשחק ויגאל עצמו עשה לכולם באמצע הבית השני פאוז והחליט שאם זה משהו לא טוב אז עדיף לא לעשות אותו.

אבל כמובן עשור בסצנה עוזר לו להבין את הראש המסובך של הקהל ומה מלהיב אותו ובמקום לאכזב ולסמוך על איזה שהוא נס שהסאבליים יתעוררו והסאונד יתוקן(והוא ממש ממש לא) והמוזיקה תימשך, הבנאדם פשוט דיבר עם הקהל על השיר הבא "מפלצת" וסיפר שהוא נכתב על העניין הזה שכשהוא שיכור הוא מישהו אחר וקראו לו בשם אחר שאותו אני לא זוכר (מולארכי.. או מופלאכי.. לא זוכר) ושללאסרי שעל הבאס ושלתוקי על הגיטרה יש גם שמות אחרים מסובכים בהחלט, לפורמן שישב על התופים אין שם כי איתו הם אוכלים רק חומוס וגם לדרור שעל הגיטרה אין שם כי הוא סתם שיכור.

אז כמובן הלהקה ממשיכה ל"מפלצת" ואז ל"הוליווד" שעקב היותו להיט של יוטיוב,פייסבוק ולייב הציל את ההופעה בדיוק ברגע הנכון.אדון פורמן מככב בהופעה השנייה שלו באותו הערב וזה ללא מטאל ודה פיידינג! למרות שאפילו לו היה תפקיד מאוד חשוב שזה למלא את החיסרון של רום גוב, הוא ישב על התופים ועשה את הכול בדיוק כפי שהיה בהקלטה(בדולי ובדואק) ואולי בחלקים מסויימים טוב יותר.

אחרי כן דואק עובר ל"את" בו הוא מעלה מעריצה מהבמה(אגב מניסיון הוא ממש אוהב להעלות מעריצים לבמה אז כל מי שבא להופעה שלו תתכוננו!) ועובר לביצוע רגיל כמו השיר עצמו שלדעתי צריך כבר למחוק אותו מהסט ליסט. דואק עושה הקדמה קטנה לשיר כאוס בו הוא מספר קצת על מה הוא נכתב ומופתע כשהלהקה עוברת לנגן שיר חדש מהאלבום החדש,דבר שהוביל אותנו ללשמוע את השיר בגרסה האינסטרומנטלית. הבלבול בלהקה טיפה לא מקצועי.

השיר החדש שנקרא "איך זה" כבר מוכר לי מהטיזר שיצא לו לפני כמה חודשים טובים ומאוד סיבה שאותה אני לא אגלה. אז בגלל שאני קצת מכיר את השיר הפריע לי כל כך ליהנות ממנו וזה אך ורק בגלל שהסולו המעולה של דרור דורנבאום, שמלווה את כל השיר והופך לריף, נשמע פשוט הזוי בגלל הסאונד. נשמע היה כאילו זו איזה זמרת אופרה בעל קול גבוהה מדי (מהסוג הזה ששובר את הזכוכית בחלונות) וכל זה אודות לסאונד גיטרה גבוהה מדי שנגרם בגלל שוב אותו הגורם המרכזי שהורס את ההופעה- הסאונד במקום.

הביצוע לשיר האהוב עליי "כאוס", עוד היה עם סאונד טיפה-סביל (אחרי הסאונד  ב"איך זה" אי אפשר לרדת) אבל ביצוע טיפה רגוע מדי, בשיר שיש לו פוטנציאל להיות כל כך אדיר בלייב וזה אודות לשילוב בין הרועש לשקט יותר, הייתי מצפה מהלהקה טיפה יותר לנצל את השיר. "אין תקווה" שזה הוא שיר שאמור להיות להיט לייב אמיתי קיבל ביצוע שמצד אחד עייף ומצד שני הלהקה והזמר טיפה התעשתו על עצמם אבל אז היה סוף השיר. אבל כאן סאונד היה כל כך מייאש בצורה לא נורמאלית, לא האמנתי שאנחנו בארץ ישראל במאה ה21 וקיבלנו סאונד שמקבלים במדינות עולם שלישי כשהם בימי הביניים, אפילו מהסאבליים שהרסו עד עכשיו לא ציפיתי להרוס עד כדי כך.

לבסוף הלהקה התעצבנה,הקהל התעצבן וכולם החליטו שפשוט הגיע הזמן לתת את הכול ולא להסתכל על הסאונד, על האנשים שמסתכלים על השעון בשביל ללכת הביתה, או על כל העולם וזה הוביל לאחד הביצועים הכי טובים של השיר הסוגר של ההופעה "מה יהיה". המקום פשוט התפוצץ מאנרגיות.. הקהל תלש וזרק את השלטים המדוברים לאלפי חתיכות שעשו "אפקטים" מעולים.. אני לא יודע איך לתאר את האנרגיות שהיו שם בשיר הזה ואני חושב שאי אפשר. הלהקה ירדה מהבמה עייפה כל כך במיוחד ילד היום הולדת ומארגן הפסטיבל שבדרך כלל נמצא במקום עוד שעתיים בשביל להגיד תודה לקהל, הפעם אמר כמובן תודה והצטלם עם המעריצים במשך 5-10 דקות והלך כמובן לנוח עד לפעם הבאה.

סט ליסט:
שנאה ואש (חלק)
מפלצת
הוליווד
את
איך זה
כאוס
אין תקווה
מה יהיה

לסיכום, אז מה היה לנו כאן? הופעות של להקות הכי מקצועיות שאפשר שבאו בשביל לתת לקהל החזר על הנסיעה ועל הכרטיס ולא פחות. להקות שהראו לנו שהאמת היא שיש תקווה לרוק בישראל והוא לא נמצא באמפי שוני עם אביב גפן(אין לי משהו נגדו) אלא באנדרגראונד אני מקווה שזה ישתנה.

כמובן הבעיה הגדולה הייתה איך לא הסאונד הזה שהתלוננתי עליו מההתחלה. מה שמוזר כי במסיבה שאחרי (שממנה פרשתי אבל היה אפשר לשמוע) היה סאונד מצוין, כנראה שהסאבליים החדש הוא פשוט מועדון למסיבות ולא להופעות כלומר שאני ממש מקווה שזאת הפעם האחרונה שלי שם(אלא אם מר רן דואק יחגוג שם עוד יום הולדת ואז אין לי ברירה) ואם איזו להקה, שעליה אני באמת מרחם, תופיע במקום החדש אז עצה שלי תביאו סאונדמן מהבית.

אז לסיכום לגבי הלהקות והפסטיבל(נטו), כל להקה הייתה(כמו שאומרות הרבה בנות) מושלמת, לי אין משהו רע להגיד. סך הכול פסטיבל מהפכני ומצוין שאני מקווה ומאחל לו וללהקות שבו שימשיכו לשנים הבאות ויגדלו למקומות גדולים הרבה יותר.

6511_10201381136196158_1490809594_n (1)

מודעות פרסומת
קטגוריות: הופעות | תגים: , , , , , | השארת תגובה

ניווט ברשומות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

יצירה של אתר חינמי או בלוג ב־WordPress.com. ערכת עיצוב: Adventure Journal של Contexture International

%d בלוגרים אהבו את זה: